နိဗၺာန္သည္လည္းအနတၱ
ဗုဒၶဘာသာဝင္အေပါင္းသူေတာ္ေကာင္းတို႔ရဲ့အဓိက..ဦးတည့္ရာသြားလိုေသာ..ေရာက္လိုေသာ..
ေနရာ..လို႔ေျပာရမလား..ေနရာလို႔ေျပာလို႔ကလည္းမရ..ေနရာလို႔ေျပာရင္..အေကာင္အထည္ကရွိမွ
ေကာင္အထည္ေဖၚျပ၍မရ..အသက္ရွင္တံုးစိတ္နဲ႔သာခ်က္ခ်င္းလက္ငင္းခံစားလို႔ရေသာ..ထိုနိဗၶာန္သည္
ဗုဒၶအခ်ိန္အခါအိႏိၵယ(ကုလားျပည္)မွာသုံးေသာ..ဘံုသံုးစကား (မွတ္ခ်က္..အမ်ားသံုးအိမ္သာမဟုတ္ပါ..
ေမလ်ံေမာ္ကိုအျပစ္ရွာတာလြတ္ေအာင္ၾကိဳတင္ေျပာထားမွ)
..ပါဠိစကား.. နိဗၺာန ဟူေသာ ပုဒ္မွ လာသည္ ။ ျငိမ္းသတ္သည္ ဟု ဆိုလိုသည္ ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ေလာဘ၊ေဒါသ၊ေမာဟ မီးမ်ားကို ျငိမ္းသတ္ႏိုင္ျခင္းသည္ နိဗၺာန္ျဖစ္သည္ ။ (ရတနသုတ္တြင္ ေတြ႔ႏိုင္သည္။)
တဖန္ နိဗၺာန ဟူေသာ ပုဒ္သည္ ပါဠိဘာသာ နိ ႏွင္႔ ၀ါန ကို ေပါင္းထားျခင္းျဖစ္သည္ ။ နိ - မရွိ၊ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ၊ ထြက္ခြာျခင္း ။ ၀ါန - တဏွာ ။ နိ၀ါန = နိဗၺာန = တဏွာမရွိျခင္း ၊ တဏွာမွ ကင္းလြတ္ျခင္း ျဖစ္သည္ တဲ့
ရွင္းရွင္းပဲေျပာမယ္….ဘာစိုဘာမွမရွိ..ရွိတယ္လိုေတြးလို႔မရေအာင္ကို..မရွိတာ..နိဗၺာန္
ေသရင္ေတာင္၃၁ဘံုမွာရွိေနအံုးမွာဗုဒၶဝါဒအယူအရ..၃၁ဘံုရဲ့ဘယ္ေဒါင့္မွာမွရွာမရနိုင္တဲ့
သတၱဝါအေပါင္းတို႔ရဲ့ထိုနိဗၺာန္…..ဘာမွမရွိတာၾကီးကိုတက္မတ္ေနၾကလိုက္တာ..အနာခံအသာစံေဟးဆိုတဲ့အထာၾကီးနဲ့..ေျပာလိုက္ေသးတယ္..တတ္မတ္တဲ့စိတ္မရွိရဘူးတဲ့
စြဲလန္းစိတ္မထားရဘူးတဲ့..ဒါေၾကာင့္ထင္တယ္.ဗုဒၶဘာသာာေတြေသရင္နိဗၺာန္မေရာက္
တာ..နိဗၺာန္ကိုအစြဲမထားပဲ..ဘဝကိုတဏွာကိုအစြဲထားလို႔ကိုး..
ဒါေၾကာင့္ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြေျပာမယ္..အစြဲႏွစ္မ်ိဳးရွိတယ္..နိဗၺာန္အစြဲနဲ႔..ဘဝတဏွာအစြဲ
ဘယ္အစြဲကိုေရြးမလည္း..အယ္ေလေၾကာ္ေရွသြားျပီး
အနတၱဆိုတာ..ထက္ဆက္ရဦးမယ္…ဗုဒၶဘာသာကိုေရးခ်င္လို႔ေရးေနတာမဟုတ္ဘူးေနာ္
ခရစ္ယာန္ဘာသာကိုဒဲ့ေရးရင္..နားလည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္အေတြးအေခၚနိမ့္ေနၾကလို႔.
နိမ့္တာလည္းမေျပာနဲ႔..လူနဲ႔တိရစၦာန္က..ကံတရားအၾကာင္းစပ္နဲ႔..ေဆြးမ်ိဳးေတာ္ေနၾက
တယ္လို႔ယံုေနၾကတယ္ေလ..ကို႔ေဆြးမ်ိဳးကိုျပန္စားျပီးသူေတာ္ေကာင္းတရားက်င့္ၾကံသူေတြကလည္းရွိေသးတယ္…ေအာ္ေရွျပန္ျပီးဒီလုိပါဒီလိုပါအနတၱဆိုတာ
အနတၱဟူသည္မွာ..
၁။ အ၀သ၀န႒။
အလိုသို႔ မလိုက္ပါျခင္း။ မိမိျဖစ္ခ်င္သလို မျဖစ္ျခင္းသေဘာ။
၂။ အသာမိက႒။
ပိုင္ဆိုင္သူမရွိျခင္း
၃။ သုညတ႒။
ျပဳစီမံတတ္ ဖန္တီးတတ္ေသာတရားမွ ဆိတ္သုဥ္းျခင္း အနက္သေဘာ။
၄။ အတၱပဋိေကၡပ႒။
မပ်က္မစီး အၿမဲတည္တံ့သည္ဟု ယူဆထားေသာ အတၱကို ပယ္ျခင္း
အနက္သေဘာ။
န + အတၱ = အနတၱ။
န = မဟုတ္။
အတၱ = ငါ၊ အလိုသို႔လိုက္ပါျခင္း၊ အစိုးတရ မိမိျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္ျခင္း။
အနတၱ = ငါမဟုတ္၊ အလိုသို႔ မလိုက္ပါျခင္း၊ အစိုးမရ မိမိျဖစ္ခ်င္သလို
မျဖစ္ျခင္း
ဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။
ေတြ႕တယ္ဟုတ္အနတၱေလးမ်ိဳး..နိဗၺာန္ဆိုတာလည္းအနတၱလို႔ေမလ်ံေျပာတာအလားကား
မဟုတ္ဘူး..ဒီ၄မ်ိဳးထည္းကဟာကိုေျပာေနတာ..နိဗၺာန္မွာပိုင္ဆိုင္သူရွိလားမရွိပါ
နိဗၺာန္မွာျပဳစီမံတတ္ဖန္တီးတတ္ေသာတရားေတြရွိေနေသးလားမရွိပါ
အတၱဝိညာဥ္ေကာင္ေတြ..ရုပ္နာမ္ေတြရွိေသးလားမရွိပါ..ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တာမျဖစ္ျခင္တာ
ရွိေသးလားမရွိပါ..မွတ္ထားနိဗၺာန္သည္လည္းအနတၱဆိုတာဒါပဲ..
ေနာက္တစ္ခုထပ္ေျဖ့ေပးလိုက္မယ္..နိဗၺာန္သည္လည္းအနစၥ..မျမဲဘူးဆိုတာေလးပါ..
ဘာေၾကာင့္မျမဲလည္းသိခ်င္လား..သိရမွာေပါ့ကြယ္..
နိဗၺာန္ဝင္တန္းစာေမးပြဲသို႔ေျဖဖို႔လူျဖစ္လာၾကကုန္ေသာဗုဒၶဘာသာဝင္သူေတာ္စဥ္
အေပါင္းတို႔ေရး..ဒူဒူဒူ..ေမာင္းတီးေၾကညာေနတယ္ေနာ္..ထြက္ၾကည့္ျပီးနားမေထာင္
ရင္…အထက္ကငရဲမီးက်လာတဲ့အခါ..ေမလ်ံေမာ္ကိုအျပစ္မတင္နဲ႔ၾကိဳတင္ေျပာထားတယ္..
အနစၥဒုကၡအနတၱတဲ့..ဗုဒၶသူေဟာတဲ့တရားအတိုင္းသူလိုက္ရသလို႔သူ႔ဘာသာဝင္အေပါင္းေတြလည္းလိုက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္..ဒီဘဝနဲ႔အပီးျဖတ္ရင္ျဖတ္မျဖတ္ရင္ေနာင္ဘဝမတနဲ႔..
ဒို႔ဘုရားၾကြဖို႔ေနာက္အႏွစ္၁၀၀ေစာင့္စရာမလိုေတာ့ဘူး…မီးနဲ႔ျဖတ္တဲ့တဲ့အခါ၃၁ဘံုလည္းပါ
မွာမို႔..နိဗၺာန္လည္းေျပာက္ရေပေတာ့မယ္..၃၁ဘံုမရွိရင္..နိဗၺာန္လည္းမရွိေတာ့ဘူးေလဟုတ္တယ္မဟုတ္လား..
၁၁တဖန္တံု၊ ျဖဴေသာပုလႅင္ႀကီးကို၄င္း၊ ပလႅင္ေပၚမွာထိုင္ေတာ္မူေသာသူကို၄င္း ငါျမင္၏။ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမႀကီးသည္ မ်က္ႏွာေတာ္ေရွ႔မွ ေျပးလြင့္၍ သူတို႔ေနစရာအရပ္မရွိ။ ၁၂ေသလြန္ေသာသူ အႀကီးအငယ္တို႔သည္ ပလႅင္ေတာ္ေရွ႔မွာ ရပ္ေနၾကသည္ကို ငါျမင္၏။ စာေစာင္မ်ားကို ဖြင့္ထား၏။ အသက္စာေစာင္တည္းဟူေသာ အျခားတပါးေသာစာေစာင္ ကိုလည္း ဖြင့္ေလ၏။ ေသလြန္ေသာသူတို႔သည္ မိမိတို႔အက်င့္အတိုင္း၊ စာေစာင္တို႔၌ ေရးထားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ တရားစီရင္ျခင္းကုိ ခံရၾက၏။ ၁၃သမုဒၵရာသည္ မိမိ၌ရွိေသာ လူေသတို႔ကိုအပ္ေပး၏။ မရဏာႏွင့္မရဏာႏိုင္ငံသည္လည္း မိမိတို႔၌ရွိေသာ လူေသတို႔ကို အပ္ေပးၾက၏။ လူအသီးသီးတို႔သည္ မိမိတို႔ အက်င့္အတိုင္း တရားစီရင္ျခင္းကို ခံရၾက၏။ ၁၄ထိုအခါ မရဏာႏွင့္မရဏာႏိုင္ငံကို မီးအုိင္ထဲသို႔ ခ်ပစ္ေလ၏။ ထိုေသျခင္းကား ဒုတိယေသျခင္းျဖစ္သ တည္း။ ၁၅အသက္စာေစာင္၌ စာရင္းမဝင္ေသာသူ ရွိသမွ်တို႔ကိုလည္း မီးအုိင္ ထဲသို႔ ခ်ပစ္ေလ၏။
က့ဲရွင္းတယ္ဟုတ္…မရဏာႏွင့္မရဏာႏိုင္ငံဆိုတဲ့ငရဲျပည္ၾကီးကိုေတာင္မီးနဲ႔တိုက္..ေကာင္းကင္မွရွိတဲ့
ျဗဟၼာဘံုကိုမီးနဲ႔တိုက္..ေျမၾကီးနဲ႔ေျမၾကီးအတြင္းမွာရွိတယ့္လူ႔ဘံုနဲ႔..အဘယ္ေလးဘံု..တိရစာၦန္..အသူရကယ္…ျဗိတၱာ..ငရဲ..သြားေပးအံုးဟဲ့..နိဗၺာန္လည္းအနိစၥသေဘာနဲ႔..ေနာက္တခါေဖာ္စရာမရွိေအာင္
မေပၚလာရေတာ့ဘူးေပါ့ကြယ္..
No comments:
Post a Comment
စိတ္ထဲယံုၾကည္စြဲထင္သည့္အတိုင္းလြတ္လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္သည္
မည္သည့္မွတ္ခ်က္ကိုမွ်..ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ခြဲျခားကာ
မွတ္ခ်က္မ်ားကိုပယ္ဖ်က္ျခင္းမလုပ္ပါ