မူရင္းလင့္
https://www.facebook.com/groups/DiscussRoom4AllReligions/1588566014688212/?notif_t=group_comment
https://www.facebook.com/groups/696454947115525/permalink/758136467614039/
ေစာပါဦး..ေလးဖက္လိုက္ပါဦးအရင္
ကာလာမသုတ္ကာလာမသုတ္နဲ႔..
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြေျပာၾကဂုဏ္ယူၾကတယ္ဗ်ာ..
ေစာင္းကန္းေျမာင္းကန္းေျပာၾကေသးတယ္..ဘယ္ဘာသာျခားေတြရဲ့ဘုရားမွမေဟာေျပာခဲ့ဘူးတဲ့
စိန္ေခၚလိုက္ေသးတယ္..
ေျပာေသးတယ္..ဗုဒၶဘာသာကိုဘာသာျခားေတြသက္ဝင္ယံုၾကည္လာတာ
တရားအမွန္ကိုေလးနက္စြာသိလို႔တဲ့..
ဗုဒၶဘာသာကေနဘာသာေျပာင္းသြားတာ..ထမင္းငက္လို႔တဲ့..ဒါဘုန္းၾကီးေျပာတဲ့စကား
ဗုဒၶဘာသာဆိုတာအမွားအမွန္ကုိ စိစစ္ေဝဘန္ လက္ခံေစတဲ့ ဝိဘဇၨဝါဒ ေလ…
ဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္ေမလ်ံေမာ္တို႔ေဝဖန္ျပီေပါ့..ေဝဖန္ရင္လည္းမခံႏိုင္ၾကဘူး…
ကာလမသုတ္ဆိုယေန႔ဗုဒၶဘာသာေလာကမွာ..ဒီအခ်က္၁၀ခ်က္ကိုသာအဓိကေဖာ္ျပေပးတယ္ဗ်ာ
ကာလာမသုတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက ဤသို႔ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါသည္။
ကာလာမသုတ္ကာလာမသုတ္နဲ႔..
ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြေျပာၾကဂုဏ္ယူၾကတယ္ဗ်ာ..
ေစာင္းကန္းေျမာင္းကန္းေျပာၾကေသးတယ္..ဘယ္ဘာသာျခားေတြရဲ့ဘုရားမွမေဟာေျပာခဲ့ဘူးတဲ့
စိန္ေခၚလိုက္ေသးတယ္..
ေျပာေသးတယ္..ဗုဒၶဘာသာကိုဘာသာျခားေတြသက္ဝင္ယံုၾကည္လာတာ
တရားအမွန္ကိုေလးနက္စြာသိလို႔တဲ့..
ဗုဒၶဘာသာကေနဘာသာေျပာင္းသြားတာ..ထမင္းငက္လို႔တဲ့..ဒါဘုန္းၾကီးေျပာတဲ့စကား
ဗုဒၶဘာသာဆိုတာအမွားအမွန္ကုိ စိစစ္ေဝဘန္ လက္ခံေစတဲ့ ဝိဘဇၨဝါဒ ေလ…
ဒီေတာ့ကၽြန္ေတာ္ေမလ်ံေမာ္တို႔ေဝဖန္ျပီေပါ့..ေဝဖန္ရင္လည္းမခံႏိုင္ၾကဘူး…
ကာလမသုတ္ဆိုယေန႔ဗုဒၶဘာသာေလာကမွာ..ဒီအခ်က္၁၀ခ်က္ကိုသာအဓိကေဖာ္ျပေပးတယ္ဗ်ာ
ကာလာမသုတ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားက ဤသို႔ မိန္႔ၾကားခဲ့ပါသည္။
၁။ ကေလးဘဝမွ စ၍ ၾကားနာမွတ္သားခဲ့ရျခင္းျဖင့္လည္း ဟုတ္တယ္၊ မွန္တယ္ဟု၊ အျမဲ အစြဲမယူၾကႏွင့္။
၂။ မိဘဘိုးဘြားတို႔မွဆင္းသက္၍ အဆက္ဆက္ မွတ္ယူ လုပ္ကိုင္႐ိုးျဖစ္၍လည္း အျမဲ စြဲမွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။
၃။ ဣတိကိရ (ဒီဟာက ဒီလိုတဲ့)ဟု အျခားတစ္ေယာက္က ေျပာလိုက္႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း အျမဲ မွတ္ယူမထားႏွင့္။
၄။ ဒီအယူအဆဟာ ငါတို႔ သင္ထားေသာ က်မ္းစာႏွင့္ ညီတယ္ဟု မိမိတို႔ က်မ္းစာႏွင့္ ညီေန႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း အတည္တက် မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။
၅။ မိမိဘာသာ ၾကံစည္ထားေသာအရာကိုလည္း ဟုတ္လွၿပီ၊ မွန္လွၿပီဟု အျမဲ အစြဲယူမထားၾကႏွင့္။
၆။ အျခားေနရာ (အျခားႏိုင္ငံ)တို႔၌ သူတပါးတို႔ လုပ္နည္း ကိုင္နည္းကို သေဘာက်၍လည္း ဤေနရာ၌ သင့္ေတာ္လွၿပီဟု အျမဲ အစြဲယူ မထားၾကႏွင့္။
၇။ တစ္စံုတစ္ရာျပဳဖို႔ အေၾကာင္းအေထာက္အထားကို စဥ္းစားရာဝယ္ အေၾကာင္းအေထာက္အထား ရ၍ သေဘာက်သျဖင့္လည္း အျမဲ အစြဲ ယူမထားၾကႏွင့္။
၈။ သူေျပာေသာ အယူဝါဒသည္ ငါတို႔ စဥ္းစားေက်နပ္ထားေသာ အယူႏွင့္ ညီမွ်ေပသည္ဟု အယူဝါဒခ်င္း တူ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း အျမဲအစြဲ မယူၾကႏွင့္။
၉။ ဤရေသ့ရဟန္းကား ယံုၾကည္ထိုက္ေသာ အထက္တန္း ပုဂၢိဳလ္တည္း။ ဒီလိုပုဂၢိဳလ္၏ စကားကို ေလးေလးစားစား မွတ္သားထိုက္သည္ဟု လည္း စြဲစြဲျမဲျမဲ မွတ္ယူမထားႏွင့္။
၁၀။ ဤရေသ့ရဟန္းကား ငါတို႔ ကိုးကြယ္ေသာ ဆရာျဖစ္၏။ ငါ့ဆရာ စကားကို ငါမွတ္သင့္သည္ဟုလည္း စြဲစြဲျမဲျမဲ မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။
(ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေတာင္ၿမိဳ႕ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိဝံသရဲ႕ “အနာဂတ္ သာသနာေရး”စာအုပ္မွာ ဆရာေတာ္ ျပန္ဆိုထားတဲ့အတိုင္း ကူးယူထားတာပါ။)
ၾကည့္ဆရာေတာ္ကိုတိုင္ကိုကေဖ်ာက္ထားေတာ့…ဘုန္းၾကီးယံုစံုလံုးကန္းေတြျဖစ္ေတာ့တာေပါ့…
တကယ္ဆိုေအာက္မွာဗုဒၶထက္ရွင္းထားတာက်န္ေသးတယ္ဗ်ာ…
ကာလာမ အမ်ိဳးသားတို႔ ဒီအက်င္႔ေတြသည္ ေကာင္းလည္းမေကာင္း ၊ အျပစ္လည္းမကင္း ၊ပညာရွိကဲ႔ရဲ ႔စရာလည္း ျဖစ္၏ ။ထိုအက်င္႔အႀကံအလုပ္အကိုင္ကို
ျပဳလုိက္လွ်င္စီးပြါးမဲ႔ ဖို႔ ဒုကၡေရာက္ဖို႔ျဖစ္၏ ဟုကိုယ္တိုင္နားလည္ေသာအခါ ထိုအက်င္႔အျပဳအမူမ်ားကို စြန္႔လိုက္ႀက ၊ "စီးပြါးတိုးတက္၍သုခရဖို႔ အက်င္႔အႀကံမ်ား "
ဟုကိုယ္တိုင္နားလည္ထားေသာ အက်င္႔အႀကံအျပဳအမူမ်ားကိုသာ လိုက္နာျပဳက်င္႔ႀက ဟု ေဟာေတာ္မူျပီးလွ်င္ ဒုစရိုက္ ၊ သုစရိုက္ မ်ားကို ခြဲျခား၍ေမတၱာ ၊ ကရုဏာ
စေသာ တရားမ်ားကို ေဟာေတာ္မူေလသည္
ၾကည့္ဆရာေတာ္ကိုတိုင္ကိုကေဖ်ာက္ထားေတာ့…ဘုန္းၾကီးယံုစံုလံုးကန္းေတြျဖစ္ေတာ့တာေပါ့…
တကယ္ဆိုေအာက္မွာဗုဒၶထက္ရွင္းထားတာက်န္ေသးတယ္ဗ်ာ…
ကာလာမ အမ်ိဳးသားတို႔ ဒီအက်င္႔ေတြသည္ ေကာင္းလည္းမေကာင္း ၊ အျပစ္လည္းမကင္း ၊ပညာရွိကဲ႔ရဲ ႔စရာလည္း ျဖစ္၏ ။ထိုအက်င္႔အႀကံအလုပ္အကိုင္ကို
ျပဳလုိက္လွ်င္စီးပြါးမဲ႔ ဖို႔ ဒုကၡေရာက္ဖို႔ျဖစ္၏ ဟုကိုယ္တိုင္နားလည္ေသာအခါ ထိုအက်င္႔အျပဳအမူမ်ားကို စြန္႔လိုက္ႀက ၊ "စီးပြါးတိုးတက္၍သုခရဖို႔ အက်င္႔အႀကံမ်ား "
ဟုကိုယ္တိုင္နားလည္ထားေသာ အက်င္႔အႀကံအျပဳအမူမ်ားကိုသာ လိုက္နာျပဳက်င္႔ႀက ဟု ေဟာေတာ္မူျပီးလွ်င္ ဒုစရိုက္ ၊ သုစရိုက္ မ်ားကို ခြဲျခား၍ေမတၱာ ၊ ကရုဏာ
စေသာ တရားမ်ားကို ေဟာေတာ္မူေလသည္
ဒီေတာ့..ရွင္းေနတာပါ..ဗုဒၶဘာသာကိုဘာေၾကာင့္စြန္႔ျပစ္လည္းလူေတြက..
ဒီအက်င္႔ေတြသည္ ေကာင္းလည္းမေကာင္း ၊ အျပစ္လည္းမကင္း ၊ပညာရွိကဲ႔ရဲ ႔စရာလည္း ျဖစ္၏ ။ထိုအက်င္႔အႀကံအလုပ္အကိုင္ကို
ျပဳလုိက္လွ်င္စီးပြါးမဲ႔ ဖို႔ ဒုကၡေရာက္ဖို႔ျဖစ္၏ ဟုကိုယ္တိုင္နားလည္ေသာအခါ ထိုအက်င္႔အျပဳအမူမ်ားကို စြန္႔လိုက္ႀက ၊ "စီးပြါးတိုးတက္၍သုခရဖို႔ အက်င္႔အႀကံမ်ား "
ဟုကိုယ္တိုင္နားလည္ထားေသာ အက်င္႔အႀကံအျပဳအမူမ်ားကိုသာ လိုက္နာျပဳက်င္႔ႀကဆိုတဲ့ဗုဒၶအဆံုးအမ
အတိုင္းေပါ့
ဘာသာျခားခရစ္ယာန္ေတြဘာေၾကာင့္ဗုဒၶဘာသာထဲဝင္လည္း..
ေဟရွာယအနာဂတၱိက်မ္း ၂၈း၉-၁၃
၉ သူတုိ႔က၊ အဘယ္သူကုိ ပညာသြန္သင္ခ်င္သနည္း။ အဘယ္သူကုိ တရားနားလည္ေစခ်င္သနည္း၊၊ ငါတုိ႔သည္ ႏုိ႔ႏွင့္ကြာစ ရွိေသာသူ၊ အမိသားျမတ္ႏွင့္အႏုိင္ကြာရေသာသူ ျဖစ္ၾက သေလာ၊၊
၁၀ ပညတ္တခုေပၚမွာတခု၊ တခုေပၚမွာတခု၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ သည္ဘက္မွာ အနည္းငယ္၊ ဟိုဘက္မွာ အနည္းငယ္ ရွိပါသည္တကားဟုဆုိၾက၏၊၊
၁၁ အကယ္စင္စစ္၊ စကားမၿပီေသာ ႏႈတ္ရုိင္းေသာ လွ်ာႏွင့္ဤလူမ်ဳိးကုိ မိန္႔ေတာ္မူလိမ့္မည္၊၊
၁၂ ဤသုိ႔ျပဳလွ်င္ ၿငိမ္ဝပ္လိမ့္မည္၊၊ ပင္ပန္းေသာ သူတုိ႔သည္ ၿငိမ္ဝပ္ၾကေစ။ ဤသုိ႔ျပဳလွ်င္သက္သာလိမ့္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာ္လည္း၊ သူ႔တုိ႔သည္ နားမေထာင္ၾက၊၊
၁၃ ထုိေၾကာင့္၊ သူတုိ႔သည္ သြားရာတြင္၊ လွန္ဆုတ္၍ က်ဳိးပဲ့ေက်ာ့မိဘမ္းဆီးျခင္းသုိ႔ ေရာက္မည္အေၾကာင္း၊ ထာဝရဘုရား၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ သည္ သူတုိ႔၌ပညတ္တခုေပၚမွာတခု၊ တခုေပၚမွာတခု၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ သည္ဘက္မွာအနည္းငယ္၊ ဟုိဘက္မွာ အနည္းငယ္ ျဖစ္ရလိမ့္မည္၊၊
သမၼာက်မ္းစာကိုဒဲ့ဘာသာျပန္တဲ့အျပစ္ေၾကာင့္ပဲ….ဒဲ့ျပန္လို႔မရဘူး.သမၼာက်မ္းကိုက်မ္ခ်က္တစ္ခ်က္စြဲျပီး
လိုရာေတြးလိုက္လို႔ကေတာ့..ဘုရားမသိဘဲငရဲအသိကိုပဲရမယ္..သမၼာက်မ္းဆိုတာတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုဆက္စပ္ေနတယ္..ေရႊကြင္းစပ္ျဖစ္တယ္..ေလ့လာနည္းမသိရင္..ဘုရားမဲ့ေတာင္ျဖစ္သြားမယ္..ဘုရားမဲ့ျဖစ္ရင္..ဘုရားမဲ့
ဘာသာမဲ့ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္သြားမယ္..အဲ့လိုေျပာရင္စိတ္စိုးမယ္..
ဗုဒၶ..ဘာသာမဟုတ္ဘူး..ဝါဒ..တစ္ခုျဖစ္တယ္..ဒီေတာ့..ဘာသာလည္းဗုဒၶမတည္ေထာင္ခဲ့ဘူး..ဒါေၾကာင့္
ဘာသာမဲ့လို႔ေျပာတာ..ဘုရားမဲ့ဆိုတာကလည္း..ဗုဒၶ..က..သူ႔ကိုသူဘုရားလို႔ေျပာတာမဟုတ္ဘူး..
သူကိုတိုင္းကလည္းသူ႔ေခတ္သူ႔အခါက..ဘုရားေတြဘာသာေတြကိုသက္ဝင္ယံုၾကည္မႈမရွိဘူး.
ဒါေၾကာင့္ သိဒၶတၳမင္းသားကဘုရားမဲ့ဘာသာမဲ့..ဗုဒၶျဖစ္လာလည္းဘာသာမဲ့ဘုရားမဲ့ပဲ..
ကာလမသုတ္လိုမ်ိဳးခရစ္ယာန္ဘာသာမွာမရွိဘူးလားေမးစရာရွိတယ္..
ရွိတာေပါ့..ကိုယ့္ဘာသာေလာက္ပဲသိျပီး..မ်က္စိပိတ္ေနတဲ့လူကဘာသာမွာလည္း
ေရႊလက္ေကာက္ဝတ္ထားေတာ့..ေၾကးလက္ေကာက္စိတ္မဝင္စားဘူးလုပ္ေနၾကတယ္..
ေရႊလက္ေကာက္ကအတုၾကီးျဖစ္ေနတာမသိၾကဘူး..ဟိဟိ…ေၾကးလက္ေကာက္လို႔ထင္ေနတဲ့ဟာက..
ဖုံတတ္သလိုျဖစ္ေနလို႔သာ..ေရႊလက္ေကာက္မွန္းမသိတာ..ဟဟ
ဗုဒၶပြင္တာ..ဘီစီ၆ရာစုေလာက္က..ခန္႔မွန္းေျခက
မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔ (BC- 623 ခန္႔)
ေဟရွာယဆိုတဲ့ဘုရားရဲ့လူကသူ႔ရဲ့အနာဂတၱိက်မ္းမွာဘယ္လိုေရးထားလည္းဆိုရင္
သူကဗုဒၶထက္ႏွစ္အနည္းငယ္ေလာက္ေစာတယ္.. 740-680 B.C
အဂၤလိပ္လိုကပိုရွင္းတယ္..ျမန္မာစာေပထက္
18 “Come now, let us reason together,”says the LORD. “Though your sins are like scarlet, they shall be as white as snow;though they are red as crimson, they shall be like wool.
၁၈ထာဝရဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊ လာၾက၊၊ တရားစီရင္ၾကကုန္အ့့့ံ၊၊ သင္တုိ႔အျပစ္သည္ နီေသာ အဆင္းရွိေသာ္လည္း၊ မုိဃ္းပြင့္ကဲ့သုိ႔ျဖဴလိမ့္မည္၊၊ ကတီၱပါနီႏွင့္အမွ် နီေသာ္လည္း၊ သုိးေမြးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္လိမ့္မည္၊၊
ဒီမွာတရားစီရင္ၾကကုန္ဆိုတဲ့စကားကို..အဂၤလိပ္မွာ reason လို႔သံုးထားတယ္….အက်ိဳးအေၾကာင္းျပ..လို႔အဓိပါၸယ္ေပါက္တာေပါ့
ေျပာခ်င္တာ..ဘုရားက..သူနဲ႔လာျပီးေဆြးေႏြးဖို႔ဖိတ္ေခၚတယ္…..ငါေျပာတာမွန္လားမွားလား..ငါနဲ႔ပက္သက္ျပီးမင္းေပါက္ကရေျပာေနတာ..ယူစေနတာမွန္လားမွားလား..ငါနဲ႔ထိပ္တိုက္လာျပီးအက်ိဳးအေၾကာင္းျပေဆြးေႏြးပါတဲ့…ဒီလိုဖိတ္ေခၚေနတဲ့သူက..သတိထားရမွာလူမဟုတ္ဘူးေနာ္…လူ႔အေနနဲ႔ေရတြက္လို႔မရတဲ့စၾကာဝဠာၾကီးနဲ႔သက္ရွိသက္မဲ့ေတြကိုဖန္ဆင္းတဲ့
ဖန္ဆင္းရွင္း..အုပ္စိုးရွင္..ေထာက္မရွင္..ဥပေဒျပထန္းသူ..တရားစီရင္ပိုင္သူ..ရွင္ဘုရင္….ထာဝရဘုရား
လာပါတဲ့..မင္းကိုငါဘာမွမလုပ္ဘူး..မင္းငါ့အေၾကာင္းမဟုတ္မဟက္ေျပာေနတာ..မွန္လားမွားလား..ငါနဲ႔ထိပ္တိုက္ေဆြးေႏြးမယ္တဲ့…မင္းေျပာတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုမင္းသိတဲ့အခါ..မင္းကိုငါက..ဘာမွမလုပ္ပါဘူးတရားမစီရင္ပါဘူး..
မင္းကိုငါကအျပစ္လႊတ္မွာပါ..မင္းငါ့အေၾကာင္းေျပာတဲ့မေကာင္းအျပစ္ေတြကိုငါကလႊတ္ေပးျပီး..မင္းအျပစ္မရွိေၾကာင္းကိုအမ်ားေသာ..ဥပေဒဘက္ေတာ္သားေတြအေရွ႕မွာငါက..ေျပာျပေပးမွာပါ..မင္းကိုတရားမစီရင္ဖို႔..
ေအးဒီလုိဖိတ္ေခၚေနတာကိုမင္းကလက္မခံျငင္းစံရင္ေတာ့..
မင္းပုန္ကန္မႈသပုန္ထမႈနဲ႔…မင္းကို… ၂ဝသုိ႔မဟုတ္၊ ျငင္းဆန္ပုန္ကန္လွ်င္ ထားလက္နက္ျဖင့္ ဆုံးရၾကရလိမ့္မည္ဟု၊ ထာဝရဘုရား၏ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္အမိန္႔ေတာ္ရွိ၏၊၊
သူပုန္ပဲ..တဲ့….ဗုဒၶကိုကိုးကြယ္တာရုပ္တုကိုးကြယ္တာမင္းတို႔..သူပုန္အစင့္မွာရွိတယ္ေနာ္..ထာဝရဘုရားကမင္းတို႔ကိုးကြယ္တာမွားတယ္မွန္တယ္ဆိုတာသိဖို႔..သူနဲ႔ထိပ္တိုက္ေဆြးေႏြးဖို႔မင္းတို႔ကိုဖိတ္ေခၚေနတယ္..ျငင္းစံပုန္ကန္ရင္ေတာ့..ေသရမယ္..
မင္းတို႔ဗုဒၶကလူ..ဖန္ဆင္းရွင္ကိုအံတုျပီး..ဘုရားလုပ္ေနတဲ့သူ..သူ႔ကိုကိုးကြယ္ရင္သူပုန္ပဲ..ဒါေပမဲ့..မင္းတို႔ကိုစိတ္ေရွစြာနဲ႔
လာပါအက်ိဳးအေၾကာင္းျပေဆြးေႏြးမယ္..ေခၚေနတယ္…
ထာ၀ရဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းျမတ္ေတာ္မူေၾကာင္းကို
ျမည္းစမ္း၍ၾကည့္ၾကေလာ့။ ကိုယ္ေတာ္၏အထံေတာ္၌ ခိုလွံဳေသာ
သူတို႕သည္ မဂၤလာ႐ွိၾက၏။
ဆာလံက်မ္း ၃၄း၈
ဆာလံက်မ္းေရးသူဒါဝိတ္မင္းဟာဗုဒၶထက္ႏွစ္ေပါင္း၅၀၀ေက်ာ္ေစာျပီးအသက္ရွင္သူျဖစ္တယ္..
သူကဖန္ဆင္းရွင္ကိုကိုးကြယ္တာ….မစမ္းမစစ္ပဲကိုးကြယ္တာမဟုတ္ဘူး..ျမည္းစမ္းျပီးမွကိုးကြယ္တာ
ေစ်းစကားေျပာထားတယ္...အရင္ျမည္းစမ္းပါ..ၾကိဳက္မွဝယ္ပါ
မၾကိဳက္ရင္မဝယ္နဲ႔..ဒါပဲ..မင္းသေဘာနဲ႔မင္း….ငါဒါဝိတ္ကေတာ့..အားလံုးသာဘုရားေတြထက္သေဘာၾက လို႔ကိုးကြယ္လိုက္ျပီဘုရားသခင္တရားတယ္မွန္တယ္မမွန္ဘူး..ဆိုတာေသျခာလာျပီး
ေဆြးေႏြးပါ..မေဆြးေႏြးပဲအေဝးကေနေအာ္ေနရင္ေတာ့..သူပုန္တို႔သြားရာလမ္း..တရားစီရင္ခံရမယ္..
အျခားဘုရားေတြဆိုတာဘုရားစစ္မဟုတ္ဘူး..ဆိုတာဒါဝိတ္ကသိသြားတယ္..သိတဲ့အခါ..
ဒါမ်ိဳးကိုသူေရးေတာ့တယ္..
၃၂
၁အျပစ္မွလႊတ္ျခင္း ဒုစရုိက္အျပစ္ကိုဖံုးအုပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ေသာသူသည္မဂၤလာရွိ၏၊၊ ၂ထာဝရဘုရား အျပစ္တင္ေတာ္မူျခင္းႏွင့္ လြတ္၍လွည့္စားတတ္ေသာ စိတ္သေဘာထားႏွင့္ ကင္းစင္ေသာသူသည္ မဂ္လာရွိ၏၊၊
၃ငါသည္အျပစ္ကို မေဘာ္မျပဘဲ ေနစဥ္အခါတေန႔လံုး ညည္းတြားေသာအားျဖင့္ ငါ့အရုိးတုိ႔သည္ ေဆြးေျမ့ ျခင္းသို႔ေရာက္ရ၏၊၊ ၄ေန႔ညဥ့္မျပတ္ ကိုယ္ေတာ္၏လက္သည္ အကြၽႏ္ုပ္ေပၚမွာေလး၍ အကြၽႏု္ပ္၏ေခြၽးသည္ ေႏြကာလ၌ ေသြ႔ေျခာက္ျခင္းကဲ့သိုိ႔ ျဖစ္ပါ၏၊၊ ၅တဖန္အကြၽႏ္ုပ္သည္ ကိုယ္အျပစ္ကို ေရွ႔ေတာ္၌ ဝန္ခ်ပါ၏၊၊ ျပဳမိေသာဒုစရုိက္ကို ဝွက္၍မထားပါ၊၊ ငါလြန္က်ဳးေသာအရာကို ထာဝရဘုရားအား ေဘာ္ျပေတာင္းပန္မည္ဟု ေျပာဆိုေသာအခါ ကိုယ္ ေတာ္သည္အကြၽႏု္ပ္ျပစ္မွားျခင္း အျပစ္ကိုလႊတ္ေတာ္ မူ၏၊၊ ၆ထို႔ေၾကာင့္ကိုယ္ေတာ္ကို ေတြ႔သင့္ေသာအခ်ိန္ကာလ၌ သန္႔ရွင္းသူအေပါင္းတို႔သည္ေရွ႔ေတာ္၌ ေတာင္းေလွ်ာက္ ၾကပါလိမ့္မည္၊၊ အကယ္စင္စစ္ လႊမ္းမုိးတတ္ေသာ ေရႀကီးသည္ သူတို႔ထံသို႔မခ်ဥ္းရပါ၊၊ ၇ကိုယ္ေတာ္သည္ အကြၽႏု္ပ္ခိုလႈံရာ ျဖစ္ေတာ္မူ၏၊၊ အကြၽႏု္ပ္ကို ေဘးလြတ္ေစ ျခင္းငွါ ကြယ္ကာေစာင့္မ ေတာ္မူ၏၊၊ ကယ္လႊတ္ေၾကာင္းကို ဆုိေသာသီခ်င္းနွင့္ အကြၽႏု္ပ္ကို ျခံရံေစေတာ္မူ၏၊၊
၈သင့္ကိုငါသြန္သင္မည္၊၊ သင္သြားရမည္ လမ္းကုိျပေတာ္မူမည္၊၊ သင့္ကိုၾကည့္ရႈ႔ ျပဳစုမည္၊၊ ဥာဏ္ပညာမဲ့ေသာ ျမင္းလားကဲ့သို႔ မျဖစ္ႏွင့္၊၊ ၉သူသည္သင့္ထံသို႔ မခ်ဥ္းကပ္ေသာေၾကာင့္ ပစပ္ကိုဇက္ခြံ၍ ဇက္ႀကိဳးႏွင့္ဆြဲရမည္၊၊ ၁ဝမတရားေသာသူသည္ ဒုကၡမ်ားစြာကိုခံရမည္၊၊ ထာဝရဘုရား၌ ကိုးစားေသာ သူသည္ကား ကရုဏာေတာ္သည္ ဝန္းရံတတ္၏၊၊ ၁၁ေျဖာင္မတ္ေသာသူတို႔ ထာဝရဘုရား၌ ဝမ္းေျမာက္ရႊင္လန္းၾကေလာ့၊၊ သေဘာေျဖာင္ေသာသူတို႔ ရႊင္လန္းစြာ သီခ်င္းဆိုၾကေလာ့၊၊
ဒါေၾကာင့္…ကၽြန္ေတာ့တို႔အက်ိဳးအေၾကာင္းျပေဆြးေႏြးၾကမယ္…ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ခရစ္ယာန္..
အထူးသျဖင့္ေစာပါဦး..က်မ္းခ်က္ေတြကိုဟိုတခုဒီတခုဆြဲျပီးအပုပ္ခ်ေနတာ..ငါကမင္းကိုျပန္ေရးရင္တျခားသူေတြကငါ့ကို
အျပစ္တင္ၾကတယ္..ဗုဒၶဘာသာကိုတိုက္ခိုက္တယ္ဆိုျပီး..ဒီေတာ့မင္းလုပ္တာကိုငါတို႔ခရစ္ယာန္ေတြကခြင့္ျပဳတယ္..
ျပန္လည္းျပီးေျဖရွင္းခ်က္ေကာင္းစြာေပးမယ္..
ငါကေတာ့မင္းကိုအက်ိဳးအေၾကာင္းျပေဆြးေႏြးဒါကိုဘုရားအလိုေတာ္အတိုင္းလုပ္မယ္….
သိရဲ့သားနဲ႔ျမင္ရဲ့သားနဲ႔ျငင္းစံေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့..သူပုန္တို႔သြားရာလမ္းအတိုင္း.ထာဝရဘုရားက..သူ႔ရဲ့ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္
ထဲမွာကတိနဲ႔သတိေပးထားတဲ့အတိုင္းလုပ္မွာပဲ… ၁၈ထာဝရဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊ လာၾက၊၊ တရားစီရင္ၾကကုန္အ့့့ံ၊၊ သင္တုိ႔အျပစ္သည္ နီေသာ အဆင္းရွိေသာ္လည္း၊ မုိဃ္းပြင့္ကဲ့သုိ႔ျဖဴလိမ့္မည္၊၊ ကတီၱပါနီႏွင့္အမွ် နီေသာ္လည္း၊ သုိးေမြးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္လိမ့္မည္၊၊ ၁၉သင္တုိ႔သည္ ၾကည္ညိဳနားေထာင္လွ်င္၊ ေျမအသီးအႏွံကုိ စားရၾကလိမ့္မည္၊၊ ၂ဝသုိ႔မဟုတ္၊ ျငင္းဆန္ပုန္ကန္လွ်င္ ထားလက္နက္ျဖင့္ ဆုံးရၾကရလိမ့္မည္ဟု၊ ထာဝရဘုရား၏ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္အမိန္႔ေတာ္ရွိ၏၊၊
ထက္ေျဖ့ေလးလိုက္ဦးမယ္..ကာလမသုတ္ေၾကာင့္ဘာေတြျဖစ္သြား လည္းဆိုတာေလးပါ
ကာလမသုတ္ အေတြးအေခၚ အခ်က္မ်ားကို ေျမာက္ပိုင္းဂိုဏ္သားမ်ားက အလြန္ သေဘာက်ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္တုန္းကပင္လွ်င္ အခ်ိဳ႕က ဘုရားရွင္ေဟာတိုင္း လက္မခံၾကဘူး၊ သဘာဝယုတၱိႏွင့္ ညွိၿပီး ကိုက္ညီမွ လက္ခံတယ္၊ မကိုက္ညီဘူး ဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ကိုေသာ္လည္း ေဝဖန္ရဲၾကတယ္၊ ဥပမာအားျဖင့္ အရိ႒ ရဟန္းတို႔က ဏၬကသာမေဏတို႔ ဆိုပါစို႔၊ သူတုိ႔ဟာ ဘုရားပတ္ထားတဲ့ ပထမ ပါရာဇိကကိုေတာင္ ပါရာဇိက မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ေဝဖန္ခဲ့ၾကတာေပါ့
ဒီအက်င္႔ေတြသည္ ေကာင္းလည္းမေကာင္း ၊ အျပစ္လည္းမကင္း ၊ပညာရွိကဲ႔ရဲ ႔စရာလည္း ျဖစ္၏ ။ထိုအက်င္႔အႀကံအလုပ္အကိုင္ကို
ျပဳလုိက္လွ်င္စီးပြါးမဲ႔ ဖို႔ ဒုကၡေရာက္ဖို႔ျဖစ္၏ ဟုကိုယ္တိုင္နားလည္ေသာအခါ ထိုအက်င္႔အျပဳအမူမ်ားကို စြန္႔လိုက္ႀက ၊ "စီးပြါးတိုးတက္၍သုခရဖို႔ အက်င္႔အႀကံမ်ား "
ဟုကိုယ္တိုင္နားလည္ထားေသာ အက်င္႔အႀကံအျပဳအမူမ်ားကိုသာ လိုက္နာျပဳက်င္႔ႀကဆိုတဲ့ဗုဒၶအဆံုးအမ
အတိုင္းေပါ့
ဘာသာျခားခရစ္ယာန္ေတြဘာေၾကာင့္ဗုဒၶဘာသာထဲဝင္လည္း..
ေဟရွာယအနာဂတၱိက်မ္း ၂၈း၉-၁၃
၉ သူတုိ႔က၊ အဘယ္သူကုိ ပညာသြန္သင္ခ်င္သနည္း။ အဘယ္သူကုိ တရားနားလည္ေစခ်င္သနည္း၊၊ ငါတုိ႔သည္ ႏုိ႔ႏွင့္ကြာစ ရွိေသာသူ၊ အမိသားျမတ္ႏွင့္အႏုိင္ကြာရေသာသူ ျဖစ္ၾက သေလာ၊၊
၁၀ ပညတ္တခုေပၚမွာတခု၊ တခုေပၚမွာတခု၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ သည္ဘက္မွာ အနည္းငယ္၊ ဟိုဘက္မွာ အနည္းငယ္ ရွိပါသည္တကားဟုဆုိၾက၏၊၊
၁၁ အကယ္စင္စစ္၊ စကားမၿပီေသာ ႏႈတ္ရုိင္းေသာ လွ်ာႏွင့္ဤလူမ်ဳိးကုိ မိန္႔ေတာ္မူလိမ့္မည္၊၊
၁၂ ဤသုိ႔ျပဳလွ်င္ ၿငိမ္ဝပ္လိမ့္မည္၊၊ ပင္ပန္းေသာ သူတုိ႔သည္ ၿငိမ္ဝပ္ၾကေစ။ ဤသုိ႔ျပဳလွ်င္သက္သာလိမ့္မည္ဟု မိန္႔ေတာ္မူေသာ္လည္း၊ သူ႔တုိ႔သည္ နားမေထာင္ၾက၊၊
၁၃ ထုိေၾကာင့္၊ သူတုိ႔သည္ သြားရာတြင္၊ လွန္ဆုတ္၍ က်ဳိးပဲ့ေက်ာ့မိဘမ္းဆီးျခင္းသုိ႔ ေရာက္မည္အေၾကာင္း၊ ထာဝရဘုရား၏ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ သည္ သူတုိ႔၌ပညတ္တခုေပၚမွာတခု၊ တခုေပၚမွာတခု၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ တနည္းေပၚမွာတနည္း၊ သည္ဘက္မွာအနည္းငယ္၊ ဟုိဘက္မွာ အနည္းငယ္ ျဖစ္ရလိမ့္မည္၊၊
သမၼာက်မ္းစာကိုဒဲ့ဘာသာျပန္တဲ့အျပစ္ေၾကာင့္ပဲ….ဒဲ့ျပန္လို႔မရဘူး.သမၼာက်မ္းကိုက်မ္ခ်က္တစ္ခ်က္စြဲျပီး
လိုရာေတြးလိုက္လို႔ကေတာ့..ဘုရားမသိဘဲငရဲအသိကိုပဲရမယ္..သမၼာက်မ္းဆိုတာတစ္ခုနဲ႔တစ္ခုဆက္စပ္ေနတယ္..ေရႊကြင္းစပ္ျဖစ္တယ္..ေလ့လာနည္းမသိရင္..ဘုရားမဲ့ေတာင္ျဖစ္သြားမယ္..ဘုရားမဲ့ျဖစ္ရင္..ဘုရားမဲ့
ဘာသာမဲ့ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္သြားမယ္..အဲ့လိုေျပာရင္စိတ္စိုးမယ္..
ဗုဒၶ..ဘာသာမဟုတ္ဘူး..ဝါဒ..တစ္ခုျဖစ္တယ္..ဒီေတာ့..ဘာသာလည္းဗုဒၶမတည္ေထာင္ခဲ့ဘူး..ဒါေၾကာင့္
ဘာသာမဲ့လို႔ေျပာတာ..ဘုရားမဲ့ဆိုတာကလည္း..ဗုဒၶ..က..သူ႔ကိုသူဘုရားလို႔ေျပာတာမဟုတ္ဘူး..
သူကိုတိုင္းကလည္းသူ႔ေခတ္သူ႔အခါက..ဘုရားေတြဘာသာေတြကိုသက္ဝင္ယံုၾကည္မႈမရွိဘူး.
ဒါေၾကာင့္ သိဒၶတၳမင္းသားကဘုရားမဲ့ဘာသာမဲ့..ဗုဒၶျဖစ္လာလည္းဘာသာမဲ့ဘုရားမဲ့ပဲ..
ကာလမသုတ္လိုမ်ိဳးခရစ္ယာန္ဘာသာမွာမရွိဘူးလားေမးစရာရွိတယ္..
ရွိတာေပါ့..ကိုယ့္ဘာသာေလာက္ပဲသိျပီး..မ်က္စိပိတ္ေနတဲ့လူကဘာသာမွာလည္း
ေရႊလက္ေကာက္ဝတ္ထားေတာ့..ေၾကးလက္ေကာက္စိတ္မဝင္စားဘူးလုပ္ေနၾကတယ္..
ေရႊလက္ေကာက္ကအတုၾကီးျဖစ္ေနတာမသိၾကဘူး..ဟိဟိ…ေၾကးလက္ေကာက္လို႔ထင္ေနတဲ့ဟာက..
ဖုံတတ္သလိုျဖစ္ေနလို႔သာ..ေရႊလက္ေကာက္မွန္းမသိတာ..ဟဟ
ဗုဒၶပြင္တာ..ဘီစီ၆ရာစုေလာက္က..ခန္႔မွန္းေျခက
မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔ (BC- 623 ခန္႔)
ေဟရွာယဆိုတဲ့ဘုရားရဲ့လူကသူ႔ရဲ့အနာဂတၱိက်မ္းမွာဘယ္လိုေရးထားလည္းဆိုရင္
သူကဗုဒၶထက္ႏွစ္အနည္းငယ္ေလာက္ေစာတယ္.. 740-680 B.C
အဂၤလိပ္လိုကပိုရွင္းတယ္..ျမန္မာစာေပထက္
18 “Come now, let us reason together,”says the LORD. “Though your sins are like scarlet, they shall be as white as snow;though they are red as crimson, they shall be like wool.
၁၈ထာဝရဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊ လာၾက၊၊ တရားစီရင္ၾကကုန္အ့့့ံ၊၊ သင္တုိ႔အျပစ္သည္ နီေသာ အဆင္းရွိေသာ္လည္း၊ မုိဃ္းပြင့္ကဲ့သုိ႔ျဖဴလိမ့္မည္၊၊ ကတီၱပါနီႏွင့္အမွ် နီေသာ္လည္း၊ သုိးေမြးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္လိမ့္မည္၊၊
ဒီမွာတရားစီရင္ၾကကုန္ဆိုတဲ့စကားကို..အဂၤလိပ္မွာ reason လို႔သံုးထားတယ္….အက်ိဳးအေၾကာင္းျပ..လို႔အဓိပါၸယ္ေပါက္တာေပါ့
ေျပာခ်င္တာ..ဘုရားက..သူနဲ႔လာျပီးေဆြးေႏြးဖို႔ဖိတ္ေခၚတယ္…..ငါေျပာတာမွန္လားမွားလား..ငါနဲ႔ပက္သက္ျပီးမင္းေပါက္ကရေျပာေနတာ..ယူစေနတာမွန္လားမွားလား..ငါနဲ႔ထိပ္တိုက္လာျပီးအက်ိဳးအေၾကာင္းျပေဆြးေႏြးပါတဲ့…ဒီလိုဖိတ္ေခၚေနတဲ့သူက..သတိထားရမွာလူမဟုတ္ဘူးေနာ္…လူ႔အေနနဲ႔ေရတြက္လို႔မရတဲ့စၾကာဝဠာၾကီးနဲ႔သက္ရွိသက္မဲ့ေတြကိုဖန္ဆင္းတဲ့
ဖန္ဆင္းရွင္း..အုပ္စိုးရွင္..ေထာက္မရွင္..ဥပေဒျပထန္းသူ..တရားစီရင္ပိုင္သူ..ရွင္ဘုရင္….ထာဝရဘုရား
လာပါတဲ့..မင္းကိုငါဘာမွမလုပ္ဘူး..မင္းငါ့အေၾကာင္းမဟုတ္မဟက္ေျပာေနတာ..မွန္လားမွားလား..ငါနဲ႔ထိပ္တိုက္ေဆြးေႏြးမယ္တဲ့…မင္းေျပာတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုမင္းသိတဲ့အခါ..မင္းကိုငါက..ဘာမွမလုပ္ပါဘူးတရားမစီရင္ပါဘူး..
မင္းကိုငါကအျပစ္လႊတ္မွာပါ..မင္းငါ့အေၾကာင္းေျပာတဲ့မေကာင္းအျပစ္ေတြကိုငါကလႊတ္ေပးျပီး..မင္းအျပစ္မရွိေၾကာင္းကိုအမ်ားေသာ..ဥပေဒဘက္ေတာ္သားေတြအေရွ႕မွာငါက..ေျပာျပေပးမွာပါ..မင္းကိုတရားမစီရင္ဖို႔..
ေအးဒီလုိဖိတ္ေခၚေနတာကိုမင္းကလက္မခံျငင္းစံရင္ေတာ့..
မင္းပုန္ကန္မႈသပုန္ထမႈနဲ႔…မင္းကို… ၂ဝသုိ႔မဟုတ္၊ ျငင္းဆန္ပုန္ကန္လွ်င္ ထားလက္နက္ျဖင့္ ဆုံးရၾကရလိမ့္မည္ဟု၊ ထာဝရဘုရား၏ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္အမိန္႔ေတာ္ရွိ၏၊၊
သူပုန္ပဲ..တဲ့….ဗုဒၶကိုကိုးကြယ္တာရုပ္တုကိုးကြယ္တာမင္းတို႔..သူပုန္အစင့္မွာရွိတယ္ေနာ္..ထာဝရဘုရားကမင္းတို႔ကိုးကြယ္တာမွားတယ္မွန္တယ္ဆိုတာသိဖို႔..သူနဲ႔ထိပ္တိုက္ေဆြးေႏြးဖို႔မင္းတို႔ကိုဖိတ္ေခၚေနတယ္..ျငင္းစံပုန္ကန္ရင္ေတာ့..ေသရမယ္..
မင္းတို႔ဗုဒၶကလူ..ဖန္ဆင္းရွင္ကိုအံတုျပီး..ဘုရားလုပ္ေနတဲ့သူ..သူ႔ကိုကိုးကြယ္ရင္သူပုန္ပဲ..ဒါေပမဲ့..မင္းတို႔ကိုစိတ္ေရွစြာနဲ႔
လာပါအက်ိဳးအေၾကာင္းျပေဆြးေႏြးမယ္..ေခၚေနတယ္…
ထာ၀ရဘုရားသခင္သည္ ေကာင္းျမတ္ေတာ္မူေၾကာင္းကို
ျမည္းစမ္း၍ၾကည့္ၾကေလာ့။ ကိုယ္ေတာ္၏အထံေတာ္၌ ခိုလွံဳေသာ
သူတို႕သည္ မဂၤလာ႐ွိၾက၏။
ဆာလံက်မ္း ၃၄း၈
ဆာလံက်မ္းေရးသူဒါဝိတ္မင္းဟာဗုဒၶထက္ႏွစ္ေပါင္း၅၀၀ေက်ာ္ေစာျပီးအသက္ရွင္သူျဖစ္တယ္..
သူကဖန္ဆင္းရွင္ကိုကိုးကြယ္တာ….မစမ္းမစစ္ပဲကိုးကြယ္တာမဟုတ္ဘူး..ျမည္းစမ္းျပီးမွကိုးကြယ္တာ
ေစ်းစကားေျပာထားတယ္...အရင္ျမည္းစမ္းပါ..ၾကိဳက္မွဝယ္ပါ
မၾကိဳက္ရင္မဝယ္နဲ႔..ဒါပဲ..မင္းသေဘာနဲ႔မင္း….ငါဒါဝိတ္ကေတာ့..အားလံုးသာဘုရားေတြထက္သေဘာၾက လို႔ကိုးကြယ္လိုက္ျပီဘုရားသခင္တရားတယ္မွန္တယ္မမွန္ဘူး..ဆိုတာေသျခာလာျပီး
ေဆြးေႏြးပါ..မေဆြးေႏြးပဲအေဝးကေနေအာ္ေနရင္ေတာ့..သူပုန္တို႔သြားရာလမ္း..တရားစီရင္ခံရမယ္..
အျခားဘုရားေတြဆိုတာဘုရားစစ္မဟုတ္ဘူး..ဆိုတာဒါဝိတ္ကသိသြားတယ္..သိတဲ့အခါ..
ဒါမ်ိဳးကိုသူေရးေတာ့တယ္..
၃၂
၁အျပစ္မွလႊတ္ျခင္း ဒုစရုိက္အျပစ္ကိုဖံုးအုပ္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ေသာသူသည္မဂၤလာရွိ၏၊၊ ၂ထာဝရဘုရား အျပစ္တင္ေတာ္မူျခင္းႏွင့္ လြတ္၍လွည့္စားတတ္ေသာ စိတ္သေဘာထားႏွင့္ ကင္းစင္ေသာသူသည္ မဂ္လာရွိ၏၊၊
၃ငါသည္အျပစ္ကို မေဘာ္မျပဘဲ ေနစဥ္အခါတေန႔လံုး ညည္းတြားေသာအားျဖင့္ ငါ့အရုိးတုိ႔သည္ ေဆြးေျမ့ ျခင္းသို႔ေရာက္ရ၏၊၊ ၄ေန႔ညဥ့္မျပတ္ ကိုယ္ေတာ္၏လက္သည္ အကြၽႏ္ုပ္ေပၚမွာေလး၍ အကြၽႏု္ပ္၏ေခြၽးသည္ ေႏြကာလ၌ ေသြ႔ေျခာက္ျခင္းကဲ့သိုိ႔ ျဖစ္ပါ၏၊၊ ၅တဖန္အကြၽႏ္ုပ္သည္ ကိုယ္အျပစ္ကို ေရွ႔ေတာ္၌ ဝန္ခ်ပါ၏၊၊ ျပဳမိေသာဒုစရုိက္ကို ဝွက္၍မထားပါ၊၊ ငါလြန္က်ဳးေသာအရာကို ထာဝရဘုရားအား ေဘာ္ျပေတာင္းပန္မည္ဟု ေျပာဆိုေသာအခါ ကိုယ္ ေတာ္သည္အကြၽႏု္ပ္ျပစ္မွားျခင္း အျပစ္ကိုလႊတ္ေတာ္ မူ၏၊၊ ၆ထို႔ေၾကာင့္ကိုယ္ေတာ္ကို ေတြ႔သင့္ေသာအခ်ိန္ကာလ၌ သန္႔ရွင္းသူအေပါင္းတို႔သည္ေရွ႔ေတာ္၌ ေတာင္းေလွ်ာက္ ၾကပါလိမ့္မည္၊၊ အကယ္စင္စစ္ လႊမ္းမုိးတတ္ေသာ ေရႀကီးသည္ သူတို႔ထံသို႔မခ်ဥ္းရပါ၊၊ ၇ကိုယ္ေတာ္သည္ အကြၽႏု္ပ္ခိုလႈံရာ ျဖစ္ေတာ္မူ၏၊၊ အကြၽႏု္ပ္ကို ေဘးလြတ္ေစ ျခင္းငွါ ကြယ္ကာေစာင့္မ ေတာ္မူ၏၊၊ ကယ္လႊတ္ေၾကာင္းကို ဆုိေသာသီခ်င္းနွင့္ အကြၽႏု္ပ္ကို ျခံရံေစေတာ္မူ၏၊၊
၈သင့္ကိုငါသြန္သင္မည္၊၊ သင္သြားရမည္ လမ္းကုိျပေတာ္မူမည္၊၊ သင့္ကိုၾကည့္ရႈ႔ ျပဳစုမည္၊၊ ဥာဏ္ပညာမဲ့ေသာ ျမင္းလားကဲ့သို႔ မျဖစ္ႏွင့္၊၊ ၉သူသည္သင့္ထံသို႔ မခ်ဥ္းကပ္ေသာေၾကာင့္ ပစပ္ကိုဇက္ခြံ၍ ဇက္ႀကိဳးႏွင့္ဆြဲရမည္၊၊ ၁ဝမတရားေသာသူသည္ ဒုကၡမ်ားစြာကိုခံရမည္၊၊ ထာဝရဘုရား၌ ကိုးစားေသာ သူသည္ကား ကရုဏာေတာ္သည္ ဝန္းရံတတ္၏၊၊ ၁၁ေျဖာင္မတ္ေသာသူတို႔ ထာဝရဘုရား၌ ဝမ္းေျမာက္ရႊင္လန္းၾကေလာ့၊၊ သေဘာေျဖာင္ေသာသူတို႔ ရႊင္လန္းစြာ သီခ်င္းဆိုၾကေလာ့၊၊
ဒါေၾကာင့္…ကၽြန္ေတာ့တို႔အက်ိဳးအေၾကာင္းျပေဆြးေႏြးၾကမယ္…ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ခရစ္ယာန္..
အထူးသျဖင့္ေစာပါဦး..က်မ္းခ်က္ေတြကိုဟိုတခုဒီတခုဆြဲျပီးအပုပ္ခ်ေနတာ..ငါကမင္းကိုျပန္ေရးရင္တျခားသူေတြကငါ့ကို
အျပစ္တင္ၾကတယ္..ဗုဒၶဘာသာကိုတိုက္ခိုက္တယ္ဆိုျပီး..ဒီေတာ့မင္းလုပ္တာကိုငါတို႔ခရစ္ယာန္ေတြကခြင့္ျပဳတယ္..
ျပန္လည္းျပီးေျဖရွင္းခ်က္ေကာင္းစြာေပးမယ္..
ငါကေတာ့မင္းကိုအက်ိဳးအေၾကာင္းျပေဆြးေႏြးဒါကိုဘုရားအလိုေတာ္အတိုင္းလုပ္မယ္….
သိရဲ့သားနဲ႔ျမင္ရဲ့သားနဲ႔ျငင္းစံေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့..သူပုန္တို႔သြားရာလမ္းအတိုင္း.ထာဝရဘုရားက..သူ႔ရဲ့ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္
ထဲမွာကတိနဲ႔သတိေပးထားတဲ့အတိုင္းလုပ္မွာပဲ… ၁၈ထာဝရဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊ လာၾက၊၊ တရားစီရင္ၾကကုန္အ့့့ံ၊၊ သင္တုိ႔အျပစ္သည္ နီေသာ အဆင္းရွိေသာ္လည္း၊ မုိဃ္းပြင့္ကဲ့သုိ႔ျဖဴလိမ့္မည္၊၊ ကတီၱပါနီႏွင့္အမွ် နီေသာ္လည္း၊ သုိးေမြးကဲ့သုိ႔ ျဖစ္လိမ့္မည္၊၊ ၁၉သင္တုိ႔သည္ ၾကည္ညိဳနားေထာင္လွ်င္၊ ေျမအသီးအႏွံကုိ စားရၾကလိမ့္မည္၊၊ ၂ဝသုိ႔မဟုတ္၊ ျငင္းဆန္ပုန္ကန္လွ်င္ ထားလက္နက္ျဖင့္ ဆုံးရၾကရလိမ့္မည္ဟု၊ ထာဝရဘုရား၏ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္အမိန္႔ေတာ္ရွိ၏၊၊
ထက္ေျဖ့ေလးလိုက္ဦးမယ္..ကာလမသုတ္ေၾကာင့္ဘာေတြျဖစ္သြား လည္းဆိုတာေလးပါ
ကာလမသုတ္ အေတြးအေခၚ အခ်က္မ်ားကို ေျမာက္ပိုင္းဂိုဏ္သားမ်ားက အလြန္ သေဘာက်ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္တုန္းကပင္လွ်င္ အခ်ိဳ႕က ဘုရားရွင္ေဟာတိုင္း လက္မခံၾကဘူး၊ သဘာဝယုတၱိႏွင့္ ညွိၿပီး ကိုက္ညီမွ လက္ခံတယ္၊ မကိုက္ညီဘူး ဆိုလွ်င္ ဘုရားရွင္ကိုေသာ္လည္း ေဝဖန္ရဲၾကတယ္၊ ဥပမာအားျဖင့္ အရိ႒ ရဟန္းတို႔က ဏၬကသာမေဏတို႔ ဆိုပါစို႔၊ သူတုိ႔ဟာ ဘုရားပတ္ထားတဲ့ ပထမ ပါရာဇိကကိုေတာင္ ပါရာဇိက မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ေဝဖန္ခဲ့ၾကတာေပါ့
မွန္ပါ - အဲသည္ အရိ႒ႏွင့္ ကဏၬကတို႔အေၾကာင္း နည္းနည္း အမိန္႔ရွိပါဦး ဘုရား
အရိ႒ႏွင့္ ကဏၬကတို႔ရဲ႕ ပတ္ခ်က္ကေတာ့ ပါတိေမာက္ သပၸါဏကဝဂ္မွာရွိတယ္၊ မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္ ၾသပမၼဝဂ္မွာလည္း အလဂဒၵဴပမသုတ္ဆိုတဲ့အမည္ႏွင့္ သုတ္တစ္သုတ္ ေဟာထားတာရွိတယ္၊ ဘုရားသခင္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္အခါ အရိ႒အမည္ရွိတဲ့ ရဟန္းမွာ သည္လို အႀကံျဖစ္သတဲ့ကြယ္၊ ဘုရားသခင္ဟာ ေမထုန္မွီဝဲေသာ ရဟန္းအား ပါရာဇိကက်ေစလို႔ ပညတ္ေတာ္မူထားတယ္၊ ပါရာဇိကဆိုတာဟာ သာသနာေတာ္မွာ ဆံုး႐ံႈးျခင္းျဖစ္တယ္၊ သာသနာေတာ္မွာ ဆံုး႐ႈံးတယ္ဆိုတာဟာလည္း မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ မရႏိုင္ျခင္းကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္တယ္၊ အမွန္ကေတာ့ ေမွထုန္မွီဝဲ႐ံုႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ မဂ္ဉာဏ္ဖိုလ္ဉာဏ္ ဆိတ္သုဥ္းရမွာလဲ၊ ေမထုန္မွီဝဲတယ္ဆိုတာဟာ ဘကာမဂုဏ္ကို ခံစားတာပဲ၊ ကာမဂုဏ္ဆိုတာ ေမထုန္တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး၊ အဆင္းအေပၚ တပ္မက္ျခင္း၊ အသံေပၚတပ္မက္ျခင္း၊ အနံ႔အေပၚ တပ္မက္ျခင္း၊ အရသာအေပၚ တက္မက္ျခင္း၊ အထိအေတြ႔အေပၚ တပ္မက္ျခင္းေတြဟာလည္း ကာမဂုဏ္ဆိုတာ ခံစားတာပဲမဟုတ္လား၊ အဲသည္ ကာမဂုဏ္ ခံစားတာေတြေတာ့ ပါရာဇိကမက်ဘဲ ေမထုန္မွီဝဲမွ ဘာေၾကာင့္ ပါရာဇိက က်မလဲ၊ သည္ကာမဂုဏ္ငါးပါးမွာ ေဖာ႒ဗၺဆိုတဲ့ အေတြ႔အထိ ကာမဂုဏ္က အားႀကီးလို႔ ပါရာဇိက က်တာပါဆိုခဲ့လွ်င္ အျခား ပိုးဖဲကတၱီပါ စေသာ အေတြ႔အထိမ်ား ခံစားေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ပါရာဇိကမက်သလဲ၊ ၿပီးေတာ့ လူသား ဥပါသကာ ဥပါသကီေတြ သူတို႔မွာ လင္ႏွင့္မယား ေပ်ာ္ပါးေနထိုင္္ရင္း တစ္မဂ္တစ္ဖိုလ္ ရၾကတယ္မဟုတ္လား၊ ရဟန္းက်မွ အဝတ္ခ်င္းကြဲ႐ံုႏွင့္ ဘာေၾကာင့္ ပါရာဇိကက်ရမလဲ၊ အဲသည္လို အႀကံႀကီးၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပထမပါရာဇိက သိကၡာပုဒ္ကို ေဝဖန္ခဲ့ၾကတယ္၊ အရိ႒ရဟန္းႏွင့္ ကဏၬကသာမေဏတို႔ရဲ႕ ေဝဖန္ခ်က္ဟာ ဘုရားရွင္ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္က ျဖစ္လို႔ေပါ့၊ သို႔မို႔ရင္ သည္ဝါဒကိုေျပေပ်ာက္ေအာင္ ႏွိမ္နင္းဖို႔ မလြယ္ဘူး၊ သို႔ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံဝင္သြားၿပီးေနာက္ ပညာဂ႐ုကပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ ေခတ္ႏွင့္ အံမဝင္ေသာ၊ သေဘာဝမက်ေသာ၊ လူတိုင္း လက္မခံႏုိင္ေသာ၊ က်ပ္တည္း က်ဥ္းေျမာင္းေသာ အေတြးအေခၚမ်ားကို ပဋိကတ္ေတာ္အတြင္းက တစ္စတစ္စထုတ္ပယ္ပစ္ခဲ့ၾကတယ္။
No comments:
Post a Comment
စိတ္ထဲယံုၾကည္စြဲထင္သည့္အတိုင္းလြတ္လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္သည္
မည္သည့္မွတ္ခ်က္ကိုမွ်..ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ခြဲျခားကာ
မွတ္ခ်က္မ်ားကိုပယ္ဖ်က္ျခင္းမလုပ္ပါ