ဒုတိယပိုင္းလင့္https://www.facebook.com/groups/404948659530773/permalink/871259276233040/
ဒါေၾကာင့္ဒီေန႔အတည္ယူလိုက္ပါတယ္..ကိုေဌးႏိုင္တဦးသာရွင္ဥကၠဌကိုမေထာက္ခံခဲ့ေပမဲ့..က်န္ဗုဒၶဘာသာဝင္
မ်ားကေတာ့..ရွင္ဥကၠဌကိုေထာက္ခံျပီးအဓမၼဝါဒီအဖြဲ႕ဝင္လုပ္ၾကပါတယ္..ဒါေထာင္ၾကႏိုင္တယ္မဟုတ္လားေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္အေပါင္းတို႔..
ဒီေတာ့ဒီမိုကေရစီသေဘာအရ..တစ္ေယာက္ထက္အမ်ားသေဘာကိုဦးစာေပးရမွာျဖစ္ပါတယ္..
ဘုရားေဟာအကုန္မဟုတ္ပါလို႔…ရွင္ဥကၠဌႏွင့္တကြ..ယေန႔ေခတ္လူငယ္မ်ားျငင္းစိုတဲ့ပိဋကတ္ျဖစ္ေပၚလာပံုသမိုင္းအက်ဥ္းေလ့ေလ့လာၾကည့္တာေပါ့ဗ်ာ..ကၽြန္ေတာ့္မွာ..ပိဋကတ္သမိုင္းႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္..အဓမၼဝါဒေထာင္နန္းစံရွင္ဥကၠဌဘက္ကအားသာေနတဲ့အတြက္..သူ႔ဘက္လိုက္ျပီးပိဋကတ္သမိုင္းေၾကာင္းကိုတင္ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္
ကိုေဌးႏိုင္ဘက္ကအားသာရင္ေတာ့လက္ရွိေထရဝါဒအယူတိုင္းပိဋကတ္သမိုင္းကိုတင္ေပးမွာပါ..
အခုေတာ့အဓမၼဝါဒဘက္ကိုလိုက္ျပီးတင္ေပးရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္..
သမိုင္းေလးကဒီလုိဘာ..သူမ်ားေရးထားတာပါ..ဘာျမန္မာေဖာင့္နဲ႔ေရးထားမွန္းမသိလို႔ေဇာ္ၾကီးေဖာင့္နဲ႔
ေမလ်ံေမာ္ကူးခ်တင္ေပးျခင္းသာျဖစ္ပါသည္..ဘယ္သူဘယ္ဝါကေရးထားတယ္ဆိုတာေတာ့မေျပာလို႔ပါ
ပထမသံဃာယနာကို ဗုဒၶ အာယုသခၤါရလႊတ္ျပီးမာကာမွီကာလ၌ပင္ ယေန႔
ရာ့ဂ်္ဂ်ာရ္ဟုမည္ေသာရာဂ်ာတ္ရီဟာအရပ္တြင္ဗုဒၶ၏ အဂၢသာဝကၾကီျဖစ္ေသာအရွင္မဟာကႆဖ
ၾကီးမႈးလ်က္က်င္းပခဲ့ေပသည္။ အေၾကာင္းမွာဗုဒၶ၏ၾသဝါဒမ်ားႏွင့္သြန္သင္မႈ
သုတၱန္မ်ားကိုျပန္လည္မွတ္သားရန္ႏွင့္ ရဟန္းမ်ားအတြက္ဝိနည္းမ်ားကိုသတ္
မွတ္ရန္တို႔ျဖစ္ေပသည္။ ဗုဒၶ၏ ညီဝမ္းကြဲလည္းျဖစ္အဓိက သာဝကမ်ားမွလည္းျဖစ္ေသာ
အာနႏၵာအားဗုဒၶ၏ေဟာေျပာမႈမ်ားကိုဆင့္ျပန္ေစျပီး၊ အျခားေသာသာဝကၾကီး
ျဖစ္သည့္ ဥပါလိအားဝိနည္းဥပေဒမ်ားကိုဆင့္ျပန္ေစခဲ့ေပသည္။ ၎တို႔မွ
ပိဋကတ္က်မ္းေတာ္၏အေျခခံျဖစ္၍ ပါဠိ၊တရုတ္၊တိဘက္ဘာသာမ်ားျဖင့္စုစည္း
ထားသည္ဟုဗုဒၶရာဇဝင္မွတ္တမ္းမ်ားအရလက္ခံထားေပသည္
သံဃာယနာတင္သည္ဆိုျခင္းမွာ ဗုဒၶေဟာခဲ့ေသာတရားေတာမ်ားကို
အမ်ိဳးတူရာ၊သေဘာတူရာကိုစု၍ ပိဋိကအားျဖင့္ခြဲ၍၊ နိကာယ္အားျဖင့္ခြဲ၍မွတ္
တမ္းတင္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ထိုအခါရွင္ပုရာဏေထရ္က ငါ့ရွင္တို႔ သံဃာယနာတင္ပြဲကို
ေကာင္းစြာျပဳအပ္ျပီ၊သို႔ရာတြင္ ငါမူကားဗုဒၶမ်က္ေမွာက္ေတာ္မွ ၾကားနာမွတ္သား
သည့္အတိုင္းဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ပါအံ့ဟု မိန္႔ၾကားခဲ့ေလသည္
ထိုေၾကာင့္ ပထမသံဃာယနာတင္ပြင္ျပဳလုပ္စဥ္ကပင္ ဗုဒၶေဟာၾကားသည္ဆိုရာ၌
သေဘာထားကြဲလြဲမႈကိုစတင္ေတြ႕ရေပသည္
ဒုတိယသံဃာယနာ(ဘီစီ၄ရာစု)
အခ်ိဳ႕ေသာသံဃာမ်ား၏စည္းကမ္းနည္းလမ္းမ်ားအေပၚ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ
ေလ်ာ့ရဲမႈမ်ားႏွင့္စပ္လွ်ဥ္း၍ အခ်င္းခ်င္းအျငင္းပြားမႈမ်ား ေရခ်ိန္ျမင့္လာေသာ
ေၾကာင့္ ပါဋလိပုတ္ျပည္ကာလာေသာကမင္းၾကီး၏ အာဏာစက္ျဖင့္ေထာက္ပ့ံ
၍ွင္သဗၺကာမီေထရ္ဦးေဆာင္၍ ဒုတိယ သံဃာယနာကိုက်င္းပခဲ့ေပသည္
ပထမ သံဃာယနာတြင္မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေသာဗုဒၶ၏ၾသဝါဒမ်ားႏွင့္ ယခုဝိနည္း
ေလ်ာ့ရဲမႈမ်ားသည္မကိုက္ညီေၾကာင္းကိုျပသရန္သာဒုတိယသံဃာယနာအားက်င္း
ပခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပသည္..
ထိုသံဃာယနာတင္ပြဲတြင္ သေဘာထားကြဲလြဲေသာ ဝိဇၨပုတၱက ရဟန္းတို႔က
ရဟန္းတစ္ေသာင္းကိုစုစည္း၍ေကာသမီၺျပည္တြင္ စင္ျပိဳင္ ပထမသံဃာယနာကိုတင္
ခဲ့ၾကေပသည္..ထိုစင္ျပိဳင္သံဃာယနာႏွစ္ခုမွ နိကာယ္၊ ဝိနယ၊အဘိဓမၼာ၊ပါဠိ
ေတာ္မ်ားကြဲလြဲစြာမွတ္တမ္းတင္ထားသည္ကိုေတြ႕ရေပသည္။
တတိယသံဃယနာ(ဘီစီ၂၅၀)
အာေသာကမင္းသည္ ယေန႔ေခတ္ ပတၱနာ မည္ေသာပဋလိပုတ္အရပ္၌ ဘီစီ
၂၅၀ပတ္ဝန္းက်င္တြင္တတိယသံဃာယနာကိုတင္ေစခဲ့သည္။ ၎ကိုအရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆ
ၾကီးမႈး၍က်င္းပခဲ့ေပသည္။ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ သံဃာမ်ားအထူးသျဖင့္နန္းတြင္းႏွင့္
ဆက္ႏြယ္ေနသည့္ရဟန္းမ်ား သန္႔စင္ေစရန္ပင္ျဖစ္သည္။ထိုသံဃာယနာတြင္
ရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆက ယခင္သံဃာယနာမ်ားတြင္ မပါဝင္ေသာ ကထာဝတၳဳ
က်မ္းကိုရြတ္ဖတ္၍ပိဋကေတာ္၌ အစီအစဥ္ထည့္သြင္းသည္ကို သေဘာထားကြဲ
ေသာရဟန္းမ်ားက ရာဇျဂိဳလ္အနီး နာလန္ဒါျမိဳ႕၌စင္ျပိဳင္သံဃာယနာကိုတင္ခဲ့ျပန္သည္။
သို႔ေသာ္ အာဏရွိေသာသူတို႔၏ေထာက္ခံေသာအယူသည္ အႏိုင္ရျမဲျဖစ္သည့္
ဓမၼတာအတိုင္း အာေသာကမင္းေထာက္ခံေသာအယူဝါဒကို ဗုဒၶသာသနာျပဳမ်ား
ျဖင့္ထိုစဥ္ကသူတို႔သိထားေသာ ကမၻာ့အရပ္ေဒသမ်ားသို႔ေစလႊတ္သာသနာျပဳခဲ့ေပသည္
စတုတၳသံဃာယနာ(ေအဒီ၁၀၀)
ေအဒီ၁၀၀ ပတ္ဝန္းက်င္ခန္႔က ဂ်လန္ဒါ သို႔မဟုတ္ ကရွ္မီးယားနယ္၌ကုရွန္ဘုရင္
ကနက္သွ် လက္ထက္တြင္ စတုတၳသံဃာယနတစ္ခုကိုတင္ခဲ့သည္ဟုဆိုေသာ္လည္း
ေထရဝါဒမ်ားအတြက္ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ရာခန္႔ေစာလွ်က္သီရိလကၤာ၌ကိုယ္ပိုင္စတုတၳ
သံဃာယနာရွိခဲ့၍ ပါဠိျပဌာန္းခ်က္ကိုပထမဆံုးအေနျဖင့္ ေပထက္အကၡရာတင္ခဲ့ေပသည္
ထို႔ေၾကာင့္စတုတၳသံဃာယနာမွာႏွစ္ခုျဖစ္၍တစ္ခုသည္ သီရိလကၤာတြင္
အျခားတစ္ခုသည္ကရွ္မီးယား(သာဝတိၳဝတီ)တြင္ျဖစ္ေပသည္။
ကရွ္မီးယားစတုတၳသံဃာယနာတြင္ ကနက္သွ်သည္ သံဃာ ၅၀၀ကိုစု၍
ရွင္ဝိဆုေမတၱယ် အားၾကိးမႈးေစခဲ့သည္ဟုဆိုေပသည္၊ အစိတ္အပိုင္းအားျဖင့္
၎သည္ အဘိဓမၼာ၏ အဌကထာာတြင္ပါဝင္သည္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ၎ကိုယ္
တိုင္ ျပဌာန္းခ်က္ျဖင့္တည္ရွိေနသည္မွာျဖစ္ႏိုင္စရာရွိေပသည္။သံဃာယနာတြင္
သုတ္ေတာ္ေပါင္းသံုးသိန္းႏွင့္အဆိုေပါင္း ကိုးသန္းေက်ာ္ကိုစုေဆာင္းလွ်က္ျပီး
ေျမာက္ေစရန္ ၁၂ႏွစ္ၾကာသည္ဆိုေပသည္။ ဤသံဃာယနာ၏ အဓိကျဖစ္
ထြန္းမႈမွာ မဟာပရိနိဗၺာန္သုတ္ဟုထင္ရွားေသာ သာဝတိၳသတီ(ကရွ္မီးယား)
အဘိဓမၼာ၏ တိုးခ်ဲ႕ေသာအကိုးအကားသျဂၤ ိဳလ္က်မ္းျဖစ္သည့္က်ယ္ျပန္႔ေသာ
အဌကထာၾကီးအားက်မ္းျပဳျခင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
၁၉ ရာစုေနာက္ပိုင္းျမန္မာတို႔၏ေနာက္ဆံုးမင္းသီေပါမတိုင္မွီ နန္းတက္လာေသာ
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တြင္ သီဟိုမွေပစာပါဠိေတာ္မ်ားကိုေက်ာက္ထက္အ
ကၡရာတင္ျခင္းျပဳလုပ္၍၎ကို ပဥၥမသံဃာယနာဟုကင္ပြန္းတပ္ခဲ့ေပသည္။
၂၀ရာစုအတြင္း အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားလြတ္လပ္ေရးရလာေသာအခါ
ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ အားေကာင္းေသာျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ဦးႏုလက္ထက္၌
မင္းတုန္းမင္းလက္ထက္တင္ခဲ့ေသာပဥၥမသံဃာယနာမွေက်ာက္ထက္အကၡရာမ်ားကို
ပံုႏွိပ္စာျဖင့္ ဆဌမ သံဃာယနာဟုကင္ပြန္းတပ္၍မွတ္တမ္းတင္ခဲ့သည္။
ထိုမွတ္တမ္းပိဋကသည္ရွင္အရဟံ (ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ဗုဒၶသာသနာအားစတင္မိတ္ဆက္သူ)
၏ ပိဋကစာမူႏွင့္မတူဟူ၍ အဓမၼဝါဒေထာင္နန္းစံအရွင္ဥကၠကဲ့သိုရဟန္းပညာ
တတ္မ်ားကအျမတ္တႏိုးမရွိခဲ့ေပ။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ တင္ခဲ့ေသာပဥၥမႏွင့္ဆဌမ သံဃာယနာမ်ားကို ကမၻာ့အတိုင္း
အတာျဖင့္အသိအမွတ္ျပဳထားျခင္းမရွိေသးေေခ်..ပါတဲ့ခင္ဗ်ာ
ပိဋကထဲမွာပါဝင္အားေျဖ့ထားတဲ့က်မ္းမ်ားကေတာ့ျဖင့္..
ဒါကေတာ့ဘုန္းၾကီးကေန..ခရစ္ယာန္ျဖစ္လာသူရွင္နႏၷကေရထားတာကိုကူတင္ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္..
ဧကနိပါတ္အဂၤုတၳိဳလ္ဋီကာက်မ္း၌ ဖုႆရသႏၱိမဂၤရတံဟူေသာစကားသည္ ၊ အာကာသသွ်တၱရေဗဒင္က်မ္းစကားျဖစ္သည္ ။ ေသဌိနိပါတ္သံကိစၥဇာတ္တြင္ ၊ မင္းတို႔၏ဘိသိပ္ေျမာက္ရာကိုျပေသာအခဏ္ျဖစ္၏ ။ နိကၡိပၸဥၥကတုဓာနီ ၊ ကာသိနံရဌ ၀ၯေနာ ၊ ၀ါနဗီဇဥဏွိႆံခံသတၱဥၥပါဟနံ။ ။ဟူေသာပါဠိစကားသည္ ။ ေလာကီသတၱနိပါတ္ ၊ မေနာဇဇာတ္မ်ားတြင္လည္း၎စကားထည့္ခားသည္။ အာေယာဃရဇာတ္ ။ ဥမဂၤလဇာတ္တို႔၌ကိုယ္၀န္ေဆာင္ရာအခဏ္း ။ ယေမကရတၱထပဌမံဂေဗၻာသတိမာဏေ၀ါ ။ ။ဟူေသာပါဠိစကားသည္ ။ သရေကာတိေဆးက်မ္းစကားျဖစ္သည္ ။ ၎စကားအတိုင္း မူလပဏၰာသ အဌကထာမဟာတဏွာသခၤါရသုတ္အစရွိသည္တို႔၌လည္းခည့္ခားေလသည္။အဂၤုတၱိဳလ္က်မ္း၊ စးဠ၀ါက်မ္းတို႔၌ ၊ တမန္အရာအဂၤါရွစ္ပါးကိုျပေသာ ။ အေဂၤတိသမၸႏၷာဂေတာဒူေတာ၊ အစရွိေသာပါဠိစကားသည္ျဗဟၼဏတို႔စီမံေရးသားေသာ ။ ရဇန၀ါက်ဓမၼသတ္က်မ္းစကားျဖစ္သည္ ။ ပရိတ္ႀကီး ရတနသုတ္တြင္လည္း။ ပစာရဒိ၀ါစရေတၱာစတရနၱိေယဗလီ ။ ။ဟူေသာပါဠိစကားသည္ ။ ပုစၧန္းဆရာတို႔နတ္ကိုပင့္ေခၚေသာေဇာတတၱက်မ္းစကားျဖစ္သည္ ။ ။သီလကၡန္ပါဠိေတာ္၌ ။ ။ဒိသာဒါေဟာတိ ၊ ဒိသာကာလုႆိယံ . အဂၢိသိခါမုဘိခါဒိဟိအာကုလတ ေ၀ဟိယ ။ ။ဟူ၍ျပေသာပါဠိစကားသည္ ျဗဟၼဏဆရာတို႔စီမံေရးသားေသာ ။ သေရာဒယေဇာတိတတၱက်မ္းရင္းစကားျဖစ္သည္ ။ ၎ပါဠိစကား၏အဓါပၸါယ္မွာ ။ က်တ္ျဂိဳလ္တြက္ရာ ၊ ကိတ္နိမိတ္လကၡဏာအခဏ္းအနားကိုေဟာေဘာ္ျပေသာပါဠိစကားျဖစ္သည္ ။ ယခုရဟန္း ၊ ရွင္လူတို႔က ရွင္ေဂါတမေဟာေသာပါဠိအျဖစ္ ေဒသနာေတာ္တင္ၾကသည္ ။အဌကထာဋီကာက်မ္းတို႔၌ ။ ပထ၀ီ ။ အာေပါ ။ ၀ါေယာ ။ေတေဇာ ဟုဆိုအပ္ေသာ။ဓါတ္ေလးပါးအျခင္းအရာကိုျပျခင္းမွာ ။ ဒပၸဂုဏပကာသေဆးက်မ္းစကားသာျဖစ္ေလသည္။
သျဂႋဳလ္က်မ္း ။ သံယုတ္က်မ္းအဌကထာအစရွိေသာက်မ္းတို႔၌ ၊ ပဌမံကလသံေဟာတိ ၊ အစရွိေသာပါဠိစကားတို႔မွာ ။ သမုတိေဆးက်မ္း၊ သုႆူကေဆးက်မ္း ၊ မဟာဘဂ၀ေဆးက်မ္း ၊ ၎သံုးက်မ္းတို႔၏ပါဠိစကားရင္းမ်ားျဖစ္သည္ ။ ၎ပါဠိတို႔၏အဓါပၸါယ္မွာ ၀မ္းဆြဲမိန္းမတို႔နားလည္ေစဘို႔ရန္ ၊ မိန္းမတို႔၌ကိုယ္၀န္တည္ပံု ၊ ဘြားျမင္ပံု အခဏ္းအနားတို႔ကိုျပဆိုေသာပါဠိျဖစ္သည္ ။ ရွင္ေဂါတမေဟာေဖၚျပေသာက်မ္းစကားလံုးလံုးမဟုတ္ပါေလ ။
ဗုဒၶ၀င္က်မ္းႀကီးတေစာင္လံုးကိုစစ္ေဆးၾကည့္ရႈလွ်င္ ။၎က်မ္းကိုစီရင္ေရးသားထားေသာ ။ သထံုျမိ ႔သား ရွင္ဗုဒၶတ္သည္ အဘယ္က်မ္းစုကို အမွီျပဳ ေရးသားထားပါသနည္းဟုဆိုရပါလွ်င္ ။ ရွင္ေဂါတမမေပၚထြန္းမီျဗဟၼာဏအမ်ိဳး ၀ါလမိဂရေသ့စီရင္ေရးသားေသာ ဘဂၤလီရာမ ၊ ကလယ္ရာမ ၊ ပံုေတာ္ရာမ သံုးက်မ္းႏွင့္ ဗ်ာသစေသာရေသ့ ဆရာတို႔စီရင္ေရးသားေသာ ပူရာဏက်မ္းတို႔ကိုအမွီျပဳၿပီးလွ်င္ေရးသားေသာဗုဒၶ၀င္က်မ္းျဖစ္လာရေလေတာ့သတည္း ။
ဤကားပိဋကတ္က်မ္းတို႔၌၊ရွင္ေဂါတမ၊မေပၚထြန္းမွီျဗဟၼဏတို႔စီရင္ေရးသားေသာက်မ္းစကားတို႔ကိုရွင္ေဂါတမအေဟာလုပ္၍သြင္းထားေသာပါဠိစကားအရပ္ရပ္တို႔ကို ေရြးခ်ယ္ထုတ္ႏႈတ္စစ္ေဆးျပီးလွ်င္ခြဲျခားထုတ္ႏႈတ္၍ျပျခင္းမ်ေလာက္သာျဖစ္ေၾကာင္းေပတည္း ။။ဤကဲ့သို႔ေရြးခ်ယ္ထုတ္ႏႈတ္ျပေသာ္လည္း ။ အမွန္ကိုမယံုလိုေသာသူတို႔က ။ ကိုယ္တိုင္လည္းမရွာလို ၊ သူတပါးစစ္ေဆး၍ျပေသာ္လည္းမယံုၾကည္လို ။ မယံုႏိုင္ျျဖစ္ၾကျပန္ေလသည္။
ဤတြင္တခန္းရပ္ပါျပီ
စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကပါနဲ႔ေနာ္..ရွင္ဥကၠဌမွန္ပါတယ္..
ေနာက္စတုတၳပိုင္းက်ရင္ေတာ့ရွင္ဥကၠဌေဝဖန္သလိုသမၼာက်မ္းစာကလည္း..မယံုၾကည္ထိုက္ဘူးဆိုတာဟုတ္
ေလမလားဆိုတာေလးကိုေစာင့္ေျမာ္အားေပးဖက္ရႈ႕ေဆြးေႏြးကာေပးၾကပါအံုးခင္ဗ်ာ…
No comments:
Post a Comment
စိတ္ထဲယံုၾကည္စြဲထင္သည့္အတိုင္းလြတ္လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္သည္
မည္သည့္မွတ္ခ်က္ကိုမွ်..ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ခြဲျခားကာ
မွတ္ခ်က္မ်ားကိုပယ္ဖ်က္ျခင္းမလုပ္ပါ