ေက်က္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုဆိုတာဒါလား..အရိယအဓမၼဝါဒေထာင္နန္းဆံရွင္ဥကၠဌ၏ေအာင္ပြဲ..
ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုဆိုျပီးအင္တာနက္ေပၚမွာေတာ္ေတာ္ေလးေခတ္စားေနပါတယ္..
ဗုဒၶဘာသာေတြကလည္းဒီစာအုပ္ကိုဖက္ျပီးေတာ္ေတာ္တက္ၾကြေနၾကတယ္..
အထူးသျဖင့္ဒီေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုကိုျဖန္႔တဲ့သူက..
ဒီဆိုဒ္ပိုင္ရွင္. http://suvamnabumi.blogspot.com ကဘုန္းၾကီး(အရွင္မုနိႏၵပန္းထို)
သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္၂၀၁၂ေလာက္က.. http://www.mm4everfriends.com/မွာစတင္ေတြ႕ျပီီး..အျပင္းအထန္းေဆြးေႏြးမႈကိုျပဳမိၾကတယ္..အဲ့ဒီဆိုဒ္မွာသူတင္ထားတဲ့အတြက္..ကၽြန္ေတာ့သူ
ငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကကၽြန္ေတာ္ကိုအသိေပးေခၚေျပာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ..ေနာက္ဆံုးသူ႔တင္တဲ့
ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုပို႔ကိုအက္မင္ရဲႏိုင္(ဗုဒၶဘာသာဝင္)ရဲ့ေတာင္းဆိုမႈနဲ႔ဘဲျဖတ္ျပီးဆိုဒ္ကေနသူ
ထြက္သြားရတယ္..က်န္တဲ့ဗုဒၶဘာသာဝင္အက္မင္ကိုသန္႔နဲ႔တကြအျခားအက္မင္ေတြကမေက်မနက္ျဖစ္ျပီးဆက္ေဆြးႏြးမႈေတြကိုလုပ္တယ္
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့အေရးသားေတြကိုမခံႏိုင္တဲ့အတြက္..ေနာက္ဆံုးဗန္းတယ္..တင္သမွ်ပို႔ေတြကိုခြင့္မျပဳဘူး
ေနာက္ဆံုးကၽြန္ေတာ့္ကိုတာဝန္ယူထားတဲ့..အက္မင္ရဲႏိုင္ကိုတိုင္က..(စန္စုႏိုင္)(ကၽြန္ေတာ့္အထင္)ဘာ
ေၾကာင့္လဲဆိုရင္သူကကၽြန္ေတာ္ရဲႏိုင္ကိုေျပာခဲ့သမွ်ကိုသိေနတဲ့အတြက္သာမက..သူေပၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာရဲႏိုင္ဆိုတာမရွိေတာ့တဲ့အတြက္)အမည္နဲ႔ဝင္ေဆြးေႏြးျပီး
တျခားအက္မင္ကဗန္းတာဖ်က္တာကိုတာဝန္ယူျပီးကၽြန္ေတာ့္ကိုဝိုင္းႏိုပ္ကြတ္ေတာ့တာဘဲ
ဟသေတာ့ဟသဘဲ..ေျပာ္စရာေကာင္းတယ္..အခုလည္းဒီမွာ..ျပန္ျပီးေက်ာက္ကြင္းအေ၇းေတာ္ပံုမွာခရစ္ယာန္ေတြရႈံးသြားတယ္ဆိုျပီးတစခန္းထလာျပန္တယ္..မေရးဘဲထားရင္..အဟုတ္ထင္ေနမွာဆိုးလို႔..အခုျပန္လည္
ျပီးေဆြးေႏြးမႈကိုလုပ္မွာျဖစ္ပါတယ္..
ကၽြန္ေတာ္အံ့ၾသမိတယ္ဗ်ာ..ဘာေၾကာင့္မ်ားဒီစာအုပ္ကိုဖက္တဲ့လူေတြ..အမွန္လို႔ထင္ေနၾကတာ
လဲလို႔..ကိုယ့္ဘာသာကဘာသင္မွန္းမသိလို႔လား..အႏိုင္လိုခ်င္စိတ္မ်ားေနလို႔လား..
ကဲ့ျပိဳင္ပြဲကိုစန္းစစ္ၾကရေအာင္ဗ်ာ..
စာကိုဖက္တဲ့အခါ..စာမ်က္ႏွာေပါင္း၄၇မ်က္ႏွာရွိတယ္..pdf ဖိုင္နဲ႔ေပါ့..
ဆိုေတာ့..သူတို႔ေျပာတဲစကားေတြကိုေလ့လာၾကရေအာင္
စာမ်က္ႏွာ၂၀ကေန၂၃အထိက..ခရစ္ယာန္ဘက္က..ေျပာတဲ့စကာ..အဲ့ဒီမွာရဟန္းေတြကမ်က္ႏွာမေကာင္းျဖစ္ေနေပမဲ့.ရွင္ဥကၠၠ႒ကေတာ့မ်က္ႏွာမပ်က္ဘူး..
သူ႔အလည့္က..စာမ်က္ႏွာ၂၄ကေန၂၉အထိ..သူ႔စကားေတြကိုအဓိကေဖာ္ျပထားတယ္..ခရစ္ယာန္ဘက္ကေျပာတဲ့စကားေတြထက္မ်ားေနတယ္..ထားလိုက္..ရွင္ဥကၠဌေျပာတာကိုအသားေပးေဖာ္ျပခ်င္လို႔..
ေနာက္စာမ်က္နာ၃၀အဆံုးနားကေန၄၅အထိသူေျပာသြားတဲ့ဟာေတြကိုဘဲအဓိကေဖာ္ျပထားတယ္..
ခရစ္ယာန္ဘက္ပိုင္းကေျပာတဲ့ဟာကိုေတာ့မွတ္တန္းမတင္ထားေတာ့ဘူး..
ရြာလံုးၾကြတ္ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ကုန္တယ္ဆိုတာနဲ႔အဆံုးသတ္တယ္..ကဲ့ေမးခ်င္တာအခုအဲဒီရြာမွာခရစ္ယာန္ရွိေသးလားမရွိေတာ့ဘူးလားဆိုတာ..ေျပာႏိုင္တဲ့လူရွိလား..ဒီစာကိုဖက္ေနတဲ့သူ.
ကဲ့ရွင္ဥကၠဌေျခပတဲ့အေၾကာင္းေတြကိုျပန္သံုးသပ္မယ္..
အဲဒီဗုဒၶ ၀င္မွာ ပါတဲ့ အတိုင္း ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္တုန္းက ေဟာခဲ့တယ္ဆိုတာကို
အေထာက္ အထားအခိုင္ အလံုနဲ႕ေျပာနုိင္ပါသလား? အခုိင္ အလံုျပနုိင္ပါသလား? အခို္င္ အလံုျပနုိင္ရင္
ဦးပဇင္းမွားေၾကာင္း ဦးသာဒင္ကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ပါ့မယ္။ အမွန္က ဗုဒၶ ၀င္ဆို တာ ဗုဒၶ ၀ံသ အ႒ကထာကို
ျမန္မာလိုျပန္ၿပီး ေရးထားတဲ့ က်မ္းပါ? ေရးသားသူကေတာ့ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္ အရွင္ဗုဒၶဒတၳပါ၊
ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္မွာ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ပါဠိပညာရွင္ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္သာ
ျဖစ္ပါတယ္ }။
“နလာဋ ဓာတု ၀င္၊ မဟာ၀င္၊ ဒီပ၀င္၊ ေဗာဓိ ၀င္၊ ဒါ႒ဓာတု ၀င္ -ဆိုတာေတြကိုလည္း သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္
အရွင္မဟာနာမ-ဆိုသူက ေရးသားခဲ့တာပါ။ အဲဒီစာေတြနဲ႔ တစ္ခ်ဳိ ႕အ႒ကထာ၊ ဋီကာေတြကို
တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ရႈၿပီးေတာ့ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ျဖစ္တဲ့ က်ည္းသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္က (ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း)
ကို ေရးသားျပဳစုခဲ့တယ္၊ ေနာက္ (မာလာလကၤာရ)တို႔ (တထာဂတဥဒါနဒီပနီ )တို႔ ဆိုတာေတြလည္း
ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီက်မ္းက စကားေတြကို ဦးသာဒင္က ဗုဒၶဘုရားေဟာပါ-ဆိုၿပီး ေ၀ဖန္သြားတာကို
ေတြ႕ရပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ႏွင့္ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ အ႒ကထ, ဋီကာ-စတာေတြကို
အတူတူႀကီးပဲ ထင္ၿပီး ေျပာေနၾကရင္ေတာ့ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အလြန္မွားပါလိ မ့္မယ္။ ပိဋကတ္ေတာ္ကုိ
ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေသေသခ်ာခ်ာ မေလ့လာခဲ့ဘူးဆိုတာ ျပရာေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ ဦးသာဒင္တို႔ အင္မတန္
အထင္ႀကီးတဲ့ အေနာက္တိုင္းက ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ ပညာရွင္ေတြထဲက ဗုဒၶဘာသာ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို
ေစ့ေစ့စပ္စပ္ႀကီး ေလ့လာမိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘယ္ဟာဗုဒၶဘုရားေဟာအစစ္၊ ဘယ္ ဟာက ေနာက္
စာေရးဆရာရဲ႕ လက္ရာပဲဆိုတာကို ခြဲျခားႏုိ င္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ၾကတာေတြ အမ်ားႀကီး
ရွိပါတယ္၊ အဲဒါကို ဦးသာဒင္တို႔ အထူးသတိျပဳဖို႔ ေကာင္းပါတယ္ ”။
“စိႏၱိတံ သတၱသေခ်ၤယံ -အစရွိတဲ့ ဂါထာဟာ ဇာတတၱကီ , ေသာတတၱကီ -က်မ္းေတြ ထဲမွာပါတာ၊
ပိဋကတ္ေတြထဲမွာပါတာ မဟုတ္ပါဘူူး။ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးတို႔ ၀ိပါက္ေတာ္ (၁၂)ပါးတို႔ ဆိုတာ၊ တာ၀တႎ သာ
နတ္ျပည္ ကိစၥဆိုတာ စာေရးဆရာရဲ႕လက္ခ်က္ေတြပါ၊ ဘုရားေဟာမဟုတ္ပါဘူး။ သစၥက ပုရဗို ဇ္ ႏွင့္ ဗုဒၶဟာ
အနတၱ ၀ါဒကိစၥ ေမးတာ သစၥက-အားလံုးကို ၀န္ခံရတယ္။ အနတၱသာ မွန္ပါတယ္လို႔ ေနာက္ပိုင္း
သိၾကားမင္းပါလာတာက ျဗဟၼဏ၀ါဒီေတြ ထိုးထည့္ေပးတာ၊ ဗုဒၶနဲ႕ မဆိုင္ပါဘူး”။
ကဲ့အထက္ပါအေၾကာင္းအရာေတြက..ရွင္ဥကၠဌဆိုသလို..တကယ္ဘဲ..ဗုဒၶဘာသာက်မ္းျပဳဆရာေတာ္ေတြရဲ့လိမ္ညာမႈဆိုတာအမွန္ဘဲလို႔..ဝန္ခံလား…ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ဘယ္ပညာရွင္ဆိုသူက..ဗုဒၶဘာသာထဲကိုဝင္ခဲ့တာနာမည္နဲ႔တကြသူေျပာႏိုင္လား..ဒါဆိုရင္ဗုဒၶဝင္ဟာ..အလိမ္အညာၾကီးေပါ့..၅၅၀ဇတ္ေတာ္..ဇတ္ၾကီး၁၀ဘြဲ႕ဆိုတာေတြလဲ..
လုပ္ၾကံေရးထားတယ္လို႔ဗုဒၶဘာသာဝင္ဒီစာကိုဖက္ေနတဲ့သူလက္ခံလား
ရွင္ဥကၠဌေျပာတဲ့..ဗုဒၶဝင္ကိုလုပ္ၾကံေရးသူအေၾကာင္းကိုဒီမွာဖက္ၾကည့္ပါ
အခ်ိန္ကာလ ကေတာ့ သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၉၀၀ ခန္႔ကေပါ့။ သီဟုိဠ္ကၽြန္းမွာ သာသနာေတာ္ အလြန္ထြန္းလင္းစည္ပင္ ေတာက္ပ လ်က္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ နမကၠာရ ဘုရားရွစ္ခုိး သည္လည္း ဝိသုဒၶိမဂၢ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနလုိ႔လည္း ပုိလုိ႔ စိတ္ဝင္စားခဲ့ ရပါတယ္။
ထုိအခ်ိန္က ပိဋကတ္သုံးပုံပါဠိေတာ္ႏွင့္ အဌကထာမ်ားသည္ မပ်က္မစီး သီဟုိ႒္ ဘာသာျဖင့္ တည္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားပြင့္ရာ မဇၥ်ိမ ေဒသမွာေတာ့ အျပည့္အစုံတည္ရွိျခင္း မရွိေလေတာ့ (ပိဋကတ္ သုံးပုံပါဠိေတာ္ ႏွင့္ အ႒ကထာ မ်ားကုိ သီဟုိ႒္ဘာသာ အကၡရာအေရးအသားကေန မာဂဓ ဘာသာ အကၡရာ အေရးအသားသုိ႔ အဘယ္သူ ျပန္ဆုိ ကူးယူႏုိင္စြမ္း ရွိပါလတၱံနည္း) ဟု မေထရ္ အမ်ားစည္းေဝးတုိင္ပင္ၾကပါတယ္။
တာဝတႎ သာနတ္ျပည္မွ ေဃာသနတ္သားကုိ မေထရ္မ်ားေတြ႔ ျမင္ၾကကုန္သည္ရွိေသာ္၊ ဤနတ္သားသည္ ကား ပိဋကတ္ေတာ္ကုိ ျပန္ဆုိကူးယူႏုိင္စြမ္း ရွိရုံမက ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးကုိလည္း အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္တန္႔ ေစႏုိင္မည့္သူ ရယ္လုိ႔ အနာဂတံသ ဉာဏ္ျဖင့္သိေတာ္မူ တဲ့အတြက ္* ေဃာသ * နတ္သားကုိ သိၾကားမင္း၊ နတ္မင္းတုိ႔ ႏွင့္တကြ မေထရ္ျမတ္တုိ႔က ေတာင္းပန္ၾကပါတယ္။ မဟာေဗာဓိပင္အနီး ေဃာသအမည္ရွိေသာ ပုဏၰားရြာမွာ၊ ေကသမည္ေသာ ပုဏၰားႀကီးရဲ႔ဇနီး ေကသီမည္ေသာ ပုေဏၰးမႀကီးရဲ႔ ဝမ္းတုိက္အတြင္း ပဋိသေႏၶ စြဲမွီ တည္ေတာ္မူပါတယ္။
ေဃာသပုဏၰား အျဖစ္ ေမြးဖြားတဲ့ အားေလ်ာ္စြာ မိဘရိုးရာ ေဗဒင္ပညာကုိ သင္ၾကားရာ ၇ႏွစ္သား အရြယ္ ကတည္းက တဖက္ကမ္းခတ္ တတ္ေျမာက္ခဲ့ပါတယ္။ ေဗဒင္မာန္ တက္ၾကြၿပီး အရပ္ရပ္ အရြာရြာကုိသြားေရာက္ လွည့္လည္ ေဆြးေႏြးေလရာ (ေရဝတ ) အမည္ရွိေသာ ရဟႏၲာ မေထရ္ ျမတ္တပါးနဲ႔ ေတြ႔ဆုံခဲ့ပါတယ္။
အရွင္ေရဝတ မေထရ္ျမတ္က *ကုသလာဓမၼာ- ကုသုိလ္တရားတုိ႔သည္ကား အဘယ္သည္တုိ႔မည္နည္း* *အကုသလာ ဓမၼာ- အကုသုိလ္တရာ တုိ႔ကား အဘယ္သည္ တုိ႔နည္း* *အဗ်ာကတာ ဓမၼာ- အဗ်ာကတ တရားတုိ႔ကား အဘယ္သည္တုိ႔နည္း* ဟု ပရမတၳေဝဒ မည္တဲ့ ဗုဒၶမႏၱန္ကုိ ေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။
ၾကားလည္းမၾကားဘူး ေျဖၾကားႏုိင္စြမ္းလည္း မရွိတဲ့အတြက္ အဲဒီ ပရမတၳ ဗုဒၶမႏၲန္ကုိ သင္ၾကားလုိ စိတ္ေတြ ထက္သန္လာခဲ့ၿပီး အရွင္ေရဝတ ရဟႏၲာ မေထရ္ျမတ္ထံပါးမွာ ရွင္ရဟန္းျပဳၿပီး သင္ၾကားခဲ့ရာ တစ္ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ပုဒ္ေပါင္း ေျခာက္ေသာင္း ႏႈတ္တက္ သရဇၥ်ာယ္ ႏုိင္တဲ့ အတြက္ တစ္လတည္းျဖင့္ပင္ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ အာဂုံေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ ပါတယ္။
တေန႔က်ေတာ့ ရွင္မဟာ ဗုဒၶေဃာသ မေထရ္က *ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ပိဋကတ္သုံးပုံမွာ ငါ၏ အသိဉာဏ္ပညာက လြန္ကဲေလသေလာ* လုိ႔ ေတြးေတာႀကံစည္သည္ကုိ ဥပဇၥ်ယ္ဆရာျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ အရွင္ေရဝတ မေထရ္ျမတ္က ေစေတာပရိယ အဘိဉာဥ္ နဲ႔သိေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ငါ့ရွင္ ဗုဒၶေဃာသ- ပိဋကတ္စာေပ မာန္တက္ကာ မသင့္ေတာ္သည္မ်ားကုိ မႀကံစည္လင့္ ဝန္ေလးလွဘိသည္* စသည္ျဖင့္ ႏွိပ္ကြပ္ ဆုံးမေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ အခါ အရွင္မဟာ ဗုဒၶေဃာသ မေထရ္သည္ ထိတ္လန္႔ျခင္း သံေဝဂ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဥပဇၥ်ာယ္ ဆရာအား ကန္ေတာ့ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ လုိက္ပါတယ္။ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာကလည္း (ငါ့ရွင္ဗုဒၶေဃာသ။ သီဟုိ႒္ကၽြန္း ကုိသြားၿပီး သီဟုိ႒္ဘာသာ အကၡရာ ျဖင့္ေရးသားတင္ထားအပ္တဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ မာဂဓဘာသာ အကၡရာနဲ႔ ျပန္ဆုိ ေရးသားေလေလာ့။ ယင္းသုိ႔ ေရးသားေလလွ်င္ ငါသည္းခံအ့့ံ) ဟုမိန္႔ေတာ္မူတဲ့ အတြက္ ေဆာင္ရြက္ပါမယ္လုိ႔ ဝန္ခံ ကတိျပဳရပါေလေတာ့တယ္။
အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသသည္ သီဟုိဠ္ ကၽြန္းကုိမၾကြမီ ခမည္းေတာ္အားမိစၧာဒိ႒ိ အယူမွ လြတ္ေစၿပီးမွ ဥပဇၥ်ာယ္ ဆရာရဲ႔ စကားကုိ ဦးျဖင့္ခံယူၿပီး ပိဋကတ္ေတာ္ ေရးကူးရန္ အတြက္ ရြက္သေဘၤာနဲ႔ သီဟုိဠ္ ကၽြန္းကုိ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
သုံရက္ေျမာက္တဲ့ေန႔၊ သမုဒၵရာအလယ္သုိ႔ေရာက္တဲ့အခါမွာ ပိဋကတ္ေတာ္ ကူးယူလုိ႔မရလုိ႔ ျပန္ခဲ့ရတဲ့ အရွင္ဗုဒၶဒတၳ မေထရ္ရဲ႔ရြက္ သေဘာၤ နဲ႔ေတြ႔ဆုံပါတယ္။
အရွင္ဗုဒၶဒတၳ မေထရ္က *ငါ့ရွင္- ဗုဒၶေဃာသ ငါသည္ သီဟုိဠ္ ကၽြန္းတြင္ ပိဋကတ္ေတာ္ ကူးယူခြင့္ရရန္ အလုိ႔ငွာ ဇိနာလကၤာရက်မ္းကုိ ေရးသား ျပဳစုျပသခဲ့ပါတယ္။ သီဟုိကၽြန္းသား မဟာေထရ္မ်ားကငါေရးသား ေသာက်မ္းကုိ အႏွစ္မဲ့က်မ္းလုိ႔ မွတ္ထင္ၿပီး ငါ့ကုိ ပိဋကတ္ေတာ္ကူယူခြင့္မျပဳခဲ့ၾကပါဘူး။ သင္မူကား ပိဋကတ္ေတာ္ အဖြင့္ သံဝဏၰနာက်မ္း တစ္ခု ျပဳစုျပသၿပီး ကူးယူခြင့္ေတာင္းပါ* လုိ႔မွာထားေျပာဆုိၿပီး သိၾကားမင္း ဆက္ကပ္ အပ္တဲ့ သွ်ိသွ်ားသီးကုိ လည္း၄င္း၊ သံကညစ္တံကုိ ၄င္း၊ကညစ္ေသြးရန္ ေက်ာက္ကုိ၄င္း၊ ရွင္မဟာ ဗုဒၶ ေဃာသ မေထရ္ကုိ ေပးအပ္ပါေတာ့တယ္။
ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ မေထရ္ျမတ္ဟာ သီဟုိဠ္ကၽြန္းကုိေရာက္ တဲ့အခါ ဦးစီးပထမ သံဃပါလ မေထရ္ကုိ မူးျမင္ၿပီး ပိဋကတ္ေတာ္ကူးယူရန္ လာေရာက္ေၾကာင္း လွ်ာက္ထားသျဖင့္ သီဟုိမေထရ္မ်ားနဲ႔ သံဃပါလ မေထရ္ျမတ္က… ဇဋာသုတ္လာ- ဂါထာတစ္ပုဒ္ေပးအပ္ကာ ဂါထာ အနက္ကုိ ပိဋကတ္ေတာ္ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခား ေအာင္ဖြင့္ဆုိပါအုံးေလာ့ ဟု တုိက္တြန္းပါတယ္။
ဂါထာကို အစဦး ထားၿပီး ဝိသုဒၶိမဂ္က်မ္းကုိ ေရးသားျပဳစုေတာ္မူပါတယ္။
သီဟုိဠ္ မေထရ္မ်ား အလြန္ႏွစ္သက္သေဘာက်ၿပီး ပိဋကတ္ေတာ္ျပန္ဆုိ ကူးယူခြင့္ေပးေသာ္လည္း ပိဋကတ္တုိက္ႀကီး ကုိေတာ့ဖြင့္မေပးခဲ့ပါဘူး။ သင့္အစြမ္းျဖင့္ ဖြင့္၍ ကူးယူေလေလာ့--- လုိ႔မိန္႔ဆုိၾကျပန္ပါတယ္။
သည္ေနရာမွာ ကၽြန္မ ကေတာ့ ေတြးမိပါတယ္။ တကၠသုိ္လ္ တက္ခြင့္ရဘုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ Proposal တင္ရသလုိ Entrance Exam ေျဖရသလုိေနမွာပဲ ဆုိတာကုိပါ။
အရွင္ျမတ္ဟာ သည္အခ်ိန္မွာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ၾကည္ညဳိတဲ့စိတ္ကုိ အစြမ္းကုန္ စြမ္းအားထုတ္ ကာ လႈိက္လွဲ ရဲရင့္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ပူေဇာ္ခဲ့တာကစၿပီး နမကၠာရ ဘုရားရွစ္ခုိး စတင္ေပၚေပါက္ လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား သခင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္ ေက်းဇူးေတာ္၊ လကၡဏာေတာ္ တန္ခုိးေတာ္မ်ားနဲ႔ တကြ စရိယသုံးပါး၊ စြန္႔ျခင္းႀကီး ငါးပါး၊ ပါရမီေတာ္ ဆယ္ပါး၊ စသည္တုိ႔ကုိ (သုဂတံ၊သုဂတံ ေသ႒ံ) စေသာနမကၠာရာ ဘုရား ရွစ္ခုိးဂါထာျဖင့္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေရးသားစီရင္ၿပီးလွ်င္ ပိဋကတ္ေတာ္ တံခါးဝတြင္ ထုိင္ေတာ္မူလွ်က္ နမကၠာရ ဂါထာပါ အနက္ အဓိပၸါယ္လာ အတုိင္း ဘုရားသခင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးအား အာရုံျပဳၿပီး နမကၠာရ ဘုရားရွိခုိး ဂါထာပါဠိကုိရြတ္ဆုိရာ……………………
မဟာေဗာဓိ ပလႅင္ ေတာ္ဝယ္ ထက္ဝယ္ဖြဲ႔ေခြေနေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား မာန္နတ္ လာ၍ စစ္ထုိးေသာအခါ (ဆယ္ျဖာေသာ ပါရမီေတာ္ကုိ ျဖည့္က်င့္ဆည္းပူးေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဤေဗာဓိပင္ႏွင့္ပလႅင္ကုိ ရရွိေပသည္) လုိ႔ ပါရမီေတာ္ႏွင့္ ညႊန္ၾကားမွ မာရ္နတ္ရန္ ပ်က္ျပားလုိ႔သြားသကဲ့သုိ႔ပင္ ထူးျခားလွစြာ ပါရမီ ဂုဏ္ေတာ္ညႊန္း ဂါထာပုဒ္ကို ရြတ္ဆုိမိသည္ႏွင့္ တၿပဳိင္နက္ ပိဋကတ္တာ္တုိက္ တံခါးသည္ အလုိလုိ အေလ်ာက္ တဟိန္းဟိန္းျမည္လ်က္ ဟင္းလင္းပြင့္သြားၿပီး ပိဋ ကတ္ ေတာ္ကုိ ကူးယူျပန္ဆုိႏုိင္ ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ စီရင္ေတာ္မူအပ္တဲ့ နမကၠာရ ပါဠိကုိ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ပါဠိေလွ်ာက္စာသြား စကားေျပမ်ားနဲ႔ အနက္ျမန္မာ ျပန္ဆုိေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ တြံေတးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၊ စိႏၱေက်ာ္သူ ဦးၾသတုိ႔ကလည္း အနက္ျမန္မာ ျပန္ဆုိခဲ့ၾကပါတယ္။
ထုိ နမကၠာရသုံးေစာင္ကုိ တစ္အုပ္တည္းစုေပါင္းၿပီး ေရႊေတာင္ၿမဳိ႔ က်ီးသည္းေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရား ႀကီးက ျမန္မာ စကားေျပလကၤာ စကားေျပႏွင့္ ပကိဏၰက နမကၠာရ အစိေႏၱယ် ဘုရားရွိခုိးစာအုပ္ကုိ ေရးသားျပဳစုထားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားနားလည္ေစရန္ အတြက္ စကားေျပလကၤာစာသြားနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသုံး (၁၀)ေစာင္တြဲ တြင္ရွိ နမကၠာရပါဠိေတာ္မွာ ျပန္ဆုိေရးသားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ပညာအလင္း စာေပတုိက္မွ ထုတ္ေဝေသာ (အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ၏ ေထရုပၸတၱိ အက်ဥ္းႏွင့္ ပကိဏၰက နမကၠာရ ဘုရားရွိခုိး) စာအုပ္ ကုိ ကုိးကားေရးသားအပ္ပါသည္။
http://www.thitsaralin.org/2009/12/blog-post_17.html
ျပီးေတာ့ပိဋကတ္ဟာ..အလိမ္အညာသမားလို႔ဆိုခံရတဲ့..အရွင္ဗုဓၶေဃာသရဲ့အေရးသား
ေတြးနဲ႔လည္းျပည့္ေနတယ္ဆိုတာသိရျပန္တယ္..
ပိဋကသုံးပုံအတြက္ အ႒ကထာစာရင္း---
၀ိနယပိဋက--
(၁) ၀ိနယ ပိဋကပါဠိ > သမႏၱပါသာဒိကာအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၂) ပါဋိေမာကၡပါဠိ> ကခၤါ၀ိတရဏိအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
သုတၱႏၱပိဋက---
(၁) ဒီဃနိကာယပါဠိ >သုမဂၤလ၀ိလာသိဏီအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၂) မဇၥ်ိမနိကာယပါဠိ > ပပဥၥသူဒနီအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၃) သံယုတၱနိကာယပါဠိ > သာရတၳပၸကာသိနီ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၄) အဂၤုတၱရနိကာယပါဠိ > မေနာရတၳပူရဏီအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၅) ခုဒၵကနိကာယ---
(၁) ခုဒၵကပါဌပါဠိ > ပရမတၳေဇာတိကာအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၂) ဓမၼပဒပါဠိ > ဓမၼပဒအ႒ကထာအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၃) ဥဒါနပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီအ႒ကထာ (ဓမၼပါလ)
(၄) ဣိတိ၀ုတၱကပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီအ႒ကထာ(ဓမၼပါလ)
(၅) သုတၱနိပါတ ပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီအ႒ကထာ( ဓမၼပါလ)
(၆) ၀ိမာန၀တၳဳပါဠိ > ပရမတၳေဇာတိကာအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၇) ေပတ၀တၳဳပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီ အ႒ကထာ (ဓမၼပါလ)
(၈) ေထရဂါထာပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီ အ႒ကထာ(ဓမၼပါလ)
(၉) ေထရီဂါထာပါဠိ> ပရမတၳဒီပနီ အ႒ကထာ(ဓမၼပါလ)
(၁၀) ဇာတကပါဠိ > ဇာတကအ႒ကထ (ဓမၼပါလ)
(၁၁) နိေဒၵသ ပါဠိ> သဒၶမၼပေဇၨာတိကာ အ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၁၂) ပဋိသမၻီဒါမဂၢပါဠိ > သဒၶမၼပၸကာသိနီအ႒ကထာ (ဥပေသန)
(၁၃) အပါဒါနပါဠိ> ၀ိသုဒၶဇန၀ိလာသိနီ အ႒ကထာ (အမည္မသိ)
(၁၄) ဗုဒၶ၀ံသပါဠိ > မဓုရတၳ၀ိလာသိနီအ႒ကထာ (ဗုဒၶဒတၱ)
(၁၅) စရိယာပိဋကပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီ အ႒ကထာ (ဓမၼပါလ)
အဘိဓမၼာပိဋက---
(၁) ဓမၼသဂၤဏီပါဠိ > အတၳသာလိဏီ အ႒ကထာ ( ဗုဒၶေဃာသ)
(၂) ၀ိဘဂၤပါဠိ > သေမၼဟ၀ိေနာဒနီအ႒ကထာ ( ဗုဒၶေဃာသ)
(၃) ကထာ၀တၳဳပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၄) ပုဂၢလပညတၱိပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ(ဗုဒၶေဃာသ)
(၅) ဓာတုကထာပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ(ဗုဒၶေဃာသ)
(၆) ယမကပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ(ဗုဒၶေဃာသ)
(၇) ပ႒ာနပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
ကဲ့ေျပာပါ..ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရွင္ဥကၠဌေျပာသရလိုဘဲဗုဒၶဝင္က်မ္းဟာအလိမ္က်မ္းၾကီးလား..အရွင္ဗုဓေဃာသကရဟန္းအလိမ္ၾကီးလား..ဒါဆိုပိဋကတ္က်မ္းကေကာ..သိပါရေစ
ဒီအယူအစကိုယေန႔ေထရဝါဒဘုန္းၾကီးမ်ားနဲ႔ဘာသာဝင္မ်ားလက္ခံပါသလား
ေနာက္အခ်က္အလက္္မ်ားကိုေနာက္ပို႔တစ္ခုျဖစ္ဆက္လက္တင္က..ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုတစ္အုပ္လံုးကို
ေဆြးေႏြးသြားမည္ျဖစ္သည္
ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုဆိုျပီးအင္တာနက္ေပၚမွာေတာ္ေတာ္ေလးေခတ္စားေနပါတယ္..
ဗုဒၶဘာသာေတြကလည္းဒီစာအုပ္ကိုဖက္ျပီးေတာ္ေတာ္တက္ၾကြေနၾကတယ္..
အထူးသျဖင့္ဒီေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုကိုျဖန္႔တဲ့သူက..
ဒီဆိုဒ္ပိုင္ရွင္. http://suvamnabumi.blogspot.com ကဘုန္းၾကီး(အရွင္မုနိႏၵပန္းထို)
သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္၂၀၁၂ေလာက္က.. http://www.mm4everfriends.com/မွာစတင္ေတြ႕ျပီီး..အျပင္းအထန္းေဆြးေႏြးမႈကိုျပဳမိၾကတယ္..အဲ့ဒီဆိုဒ္မွာသူတင္ထားတဲ့အတြက္..ကၽြန္ေတာ့သူ
ငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ကကၽြန္ေတာ္ကိုအသိေပးေခၚေျပာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ..ေနာက္ဆံုးသူ႔တင္တဲ့
ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုပို႔ကိုအက္မင္ရဲႏိုင္(ဗုဒၶဘာသာဝင္)ရဲ့ေတာင္းဆိုမႈနဲ႔ဘဲျဖတ္ျပီးဆိုဒ္ကေနသူ
ထြက္သြားရတယ္..က်န္တဲ့ဗုဒၶဘာသာဝင္အက္မင္ကိုသန္႔နဲ႔တကြအျခားအက္မင္ေတြကမေက်မနက္ျဖစ္ျပီးဆက္ေဆြးႏြးမႈေတြကိုလုပ္တယ္
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ့အေရးသားေတြကိုမခံႏိုင္တဲ့အတြက္..ေနာက္ဆံုးဗန္းတယ္..တင္သမွ်ပို႔ေတြကိုခြင့္မျပဳဘူး
ေနာက္ဆံုးကၽြန္ေတာ့္ကိုတာဝန္ယူထားတဲ့..အက္မင္ရဲႏိုင္ကိုတိုင္က..(စန္စုႏိုင္)(ကၽြန္ေတာ့္အထင္)ဘာ
ေၾကာင့္လဲဆိုရင္သူကကၽြန္ေတာ္ရဲႏိုင္ကိုေျပာခဲ့သမွ်ကိုသိေနတဲ့အတြက္သာမက..သူေပၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာရဲႏိုင္ဆိုတာမရွိေတာ့တဲ့အတြက္)အမည္နဲ႔ဝင္ေဆြးေႏြးျပီး
တျခားအက္မင္ကဗန္းတာဖ်က္တာကိုတာဝန္ယူျပီးကၽြန္ေတာ့္ကိုဝိုင္းႏိုပ္ကြတ္ေတာ့တာဘဲ
ဟသေတာ့ဟသဘဲ..ေျပာ္စရာေကာင္းတယ္..အခုလည္းဒီမွာ..ျပန္ျပီးေက်ာက္ကြင္းအေ၇းေတာ္ပံုမွာခရစ္ယာန္ေတြရႈံးသြားတယ္ဆိုျပီးတစခန္းထလာျပန္တယ္..မေရးဘဲထားရင္..အဟုတ္ထင္ေနမွာဆိုးလို႔..အခုျပန္လည္
ျပီးေဆြးေႏြးမႈကိုလုပ္မွာျဖစ္ပါတယ္..
ကၽြန္ေတာ္အံ့ၾသမိတယ္ဗ်ာ..ဘာေၾကာင့္မ်ားဒီစာအုပ္ကိုဖက္တဲ့လူေတြ..အမွန္လို႔ထင္ေနၾကတာ
လဲလို႔..ကိုယ့္ဘာသာကဘာသင္မွန္းမသိလို႔လား..အႏိုင္လိုခ်င္စိတ္မ်ားေနလို႔လား..
ကဲ့ျပိဳင္ပြဲကိုစန္းစစ္ၾကရေအာင္ဗ်ာ..
စာကိုဖက္တဲ့အခါ..စာမ်က္ႏွာေပါင္း၄၇မ်က္ႏွာရွိတယ္..pdf ဖိုင္နဲ႔ေပါ့..
ဆိုေတာ့..သူတို႔ေျပာတဲစကားေတြကိုေလ့လာၾကရေအာင္
စာမ်က္ႏွာ၂၀ကေန၂၃အထိက..ခရစ္ယာန္ဘက္က..ေျပာတဲ့စကာ..အဲ့ဒီမွာရဟန္းေတြကမ်က္ႏွာမေကာင္းျဖစ္ေနေပမဲ့.ရွင္ဥကၠၠ႒ကေတာ့မ်က္ႏွာမပ်က္ဘူး..
သူ႔အလည့္က..စာမ်က္ႏွာ၂၄ကေန၂၉အထိ..သူ႔စကားေတြကိုအဓိကေဖာ္ျပထားတယ္..ခရစ္ယာန္ဘက္ကေျပာတဲ့စကားေတြထက္မ်ားေနတယ္..ထားလိုက္..ရွင္ဥကၠဌေျပာတာကိုအသားေပးေဖာ္ျပခ်င္လို႔..
ေနာက္စာမ်က္နာ၃၀အဆံုးနားကေန၄၅အထိသူေျပာသြားတဲ့ဟာေတြကိုဘဲအဓိကေဖာ္ျပထားတယ္..
ခရစ္ယာန္ဘက္ပိုင္းကေျပာတဲ့ဟာကိုေတာ့မွတ္တန္းမတင္ထားေတာ့ဘူး..
ရြာလံုးၾကြတ္ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ကုန္တယ္ဆိုတာနဲ႔အဆံုးသတ္တယ္..ကဲ့ေမးခ်င္တာအခုအဲဒီရြာမွာခရစ္ယာန္ရွိေသးလားမရွိေတာ့ဘူးလားဆိုတာ..ေျပာႏိုင္တဲ့လူရွိလား..ဒီစာကိုဖက္ေနတဲ့သူ.
ကဲ့ရွင္ဥကၠဌေျခပတဲ့အေၾကာင္းေတြကိုျပန္သံုးသပ္မယ္..
အဲဒီဗုဒၶ ၀င္မွာ ပါတဲ့ အတိုင္း ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္တုန္းက ေဟာခဲ့တယ္ဆိုတာကို
အေထာက္ အထားအခိုင္ အလံုနဲ႕ေျပာနုိင္ပါသလား? အခုိင္ အလံုျပနုိင္ပါသလား? အခို္င္ အလံုျပနုိင္ရင္
ဦးပဇင္းမွားေၾကာင္း ဦးသာဒင္ကို ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ပါ့မယ္။ အမွန္က ဗုဒၶ ၀င္ဆို တာ ဗုဒၶ ၀ံသ အ႒ကထာကို
ျမန္မာလိုျပန္ၿပီး ေရးထားတဲ့ က်မ္းပါ? ေရးသားသူကေတာ့ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္ အရွင္ဗုဒၶဒတၳပါ၊
ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ျပဳၿပီး ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ေက်ာ္မွာ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ပါဠိပညာရွင္ သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္သာ
ျဖစ္ပါတယ္ }။
“နလာဋ ဓာတု ၀င္၊ မဟာ၀င္၊ ဒီပ၀င္၊ ေဗာဓိ ၀င္၊ ဒါ႒ဓာတု ၀င္ -ဆိုတာေတြကိုလည္း သီဟိုဠ္ရဟန္းေတာ္
အရွင္မဟာနာမ-ဆိုသူက ေရးသားခဲ့တာပါ။ အဲဒီစာေတြနဲ႔ တစ္ခ်ဳိ ႕အ႒ကထာ၊ ဋီကာေတြကို
တိုက္ဆိုင္ၾကည့္ရႈၿပီးေတာ့ ျမန္မာရဟန္းေတာ္ျဖစ္တဲ့ က်ည္းသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္က (ဇိနတၳပကာသနီက်မ္း)
ကို ေရးသားျပဳစုခဲ့တယ္၊ ေနာက္ (မာလာလကၤာရ)တို႔ (တထာဂတဥဒါနဒီပနီ )တို႔ ဆိုတာေတြလည္း
ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီက်မ္းက စကားေတြကို ဦးသာဒင္က ဗုဒၶဘုရားေဟာပါ-ဆိုၿပီး ေ၀ဖန္သြားတာကို
ေတြ႕ရပါတယ္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ႏွင့္ စာေရးဆရာေတြရဲ႕ အ႒ကထ, ဋီကာ-စတာေတြကို
အတူတူႀကီးပဲ ထင္ၿပီး ေျပာေနၾကရင္ေတာ့ ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အလြန္မွားပါလိ မ့္မယ္။ ပိဋကတ္ေတာ္ကုိ
ေစ့ေစ့စပ္စပ္ေသေသခ်ာခ်ာ မေလ့လာခဲ့ဘူးဆိုတာ ျပရာေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ ဦးသာဒင္တို႔ အင္မတန္
အထင္ႀကီးတဲ့ အေနာက္တိုင္းက ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ ပညာရွင္ေတြထဲက ဗုဒၶဘာသာ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြကို
ေစ့ေစ့စပ္စပ္ႀကီး ေလ့လာမိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘယ္ဟာဗုဒၶဘုရားေဟာအစစ္၊ ဘယ္ ဟာက ေနာက္
စာေရးဆရာရဲ႕ လက္ရာပဲဆိုတာကို ခြဲျခားႏုိ င္ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းခဲ့ၾကတာေတြ အမ်ားႀကီး
ရွိပါတယ္၊ အဲဒါကို ဦးသာဒင္တို႔ အထူးသတိျပဳဖို႔ ေကာင္းပါတယ္ ”။
“စိႏၱိတံ သတၱသေခ်ၤယံ -အစရွိတဲ့ ဂါထာဟာ ဇာတတၱကီ , ေသာတတၱကီ -က်မ္းေတြ ထဲမွာပါတာ၊
ပိဋကတ္ေတြထဲမွာပါတာ မဟုတ္ပါဘူူး။ ေအာင္ျခင္းရွစ္ပါးတို႔ ၀ိပါက္ေတာ္ (၁၂)ပါးတို႔ ဆိုတာ၊ တာ၀တႎ သာ
နတ္ျပည္ ကိစၥဆိုတာ စာေရးဆရာရဲ႕လက္ခ်က္ေတြပါ၊ ဘုရားေဟာမဟုတ္ပါဘူး။ သစၥက ပုရဗို ဇ္ ႏွင့္ ဗုဒၶဟာ
အနတၱ ၀ါဒကိစၥ ေမးတာ သစၥက-အားလံုးကို ၀န္ခံရတယ္။ အနတၱသာ မွန္ပါတယ္လို႔ ေနာက္ပိုင္း
သိၾကားမင္းပါလာတာက ျဗဟၼဏ၀ါဒီေတြ ထိုးထည့္ေပးတာ၊ ဗုဒၶနဲ႕ မဆိုင္ပါဘူး”။
ကဲ့အထက္ပါအေၾကာင္းအရာေတြက..ရွင္ဥကၠဌဆိုသလို..တကယ္ဘဲ..ဗုဒၶဘာသာက်မ္းျပဳဆရာေတာ္ေတြရဲ့လိမ္ညာမႈဆိုတာအမွန္ဘဲလို႔..ဝန္ခံလား…ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ဘယ္ပညာရွင္ဆိုသူက..ဗုဒၶဘာသာထဲကိုဝင္ခဲ့တာနာမည္နဲ႔တကြသူေျပာႏိုင္လား..ဒါဆိုရင္ဗုဒၶဝင္ဟာ..အလိမ္အညာၾကီးေပါ့..၅၅၀ဇတ္ေတာ္..ဇတ္ၾကီး၁၀ဘြဲ႕ဆိုတာေတြလဲ..
လုပ္ၾကံေရးထားတယ္လို႔ဗုဒၶဘာသာဝင္ဒီစာကိုဖက္ေနတဲ့သူလက္ခံလား
ရွင္ဥကၠဌေျပာတဲ့..ဗုဒၶဝင္ကိုလုပ္ၾကံေရးသူအေၾကာင္းကိုဒီမွာဖက္ၾကည့္ပါ
အခ်ိန္ကာလ ကေတာ့ သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၉၀၀ ခန္႔ကေပါ့။ သီဟုိဠ္ကၽြန္းမွာ သာသနာေတာ္ အလြန္ထြန္းလင္းစည္ပင္ ေတာက္ပ လ်က္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ နမကၠာရ ဘုရားရွစ္ခုိး သည္လည္း ဝိသုဒၶိမဂၢ က်မ္းျမတ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ ေနလုိ႔လည္း ပုိလုိ႔ စိတ္ဝင္စားခဲ့ ရပါတယ္။
ထုိအခ်ိန္က ပိဋကတ္သုံးပုံပါဠိေတာ္ႏွင့္ အဌကထာမ်ားသည္ မပ်က္မစီး သီဟုိ႒္ ဘာသာျဖင့္ တည္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားပြင့္ရာ မဇၥ်ိမ ေဒသမွာေတာ့ အျပည့္အစုံတည္ရွိျခင္း မရွိေလေတာ့ (ပိဋကတ္ သုံးပုံပါဠိေတာ္ ႏွင့္ အ႒ကထာ မ်ားကုိ သီဟုိ႒္ဘာသာ အကၡရာအေရးအသားကေန မာဂဓ ဘာသာ အကၡရာ အေရးအသားသုိ႔ အဘယ္သူ ျပန္ဆုိ ကူးယူႏုိင္စြမ္း ရွိပါလတၱံနည္း) ဟု မေထရ္ အမ်ားစည္းေဝးတုိင္ပင္ၾကပါတယ္။
တာဝတႎ သာနတ္ျပည္မွ ေဃာသနတ္သားကုိ မေထရ္မ်ားေတြ႔ ျမင္ၾကကုန္သည္ရွိေသာ္၊ ဤနတ္သားသည္ ကား ပိဋကတ္ေတာ္ကုိ ျပန္ဆုိကူးယူႏုိင္စြမ္း ရွိရုံမက ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္ႀကီးကုိလည္း အဓြန္႔ရွည္စြာ တည္တန္႔ ေစႏုိင္မည့္သူ ရယ္လုိ႔ အနာဂတံသ ဉာဏ္ျဖင့္သိေတာ္မူ တဲ့အတြက ္* ေဃာသ * နတ္သားကုိ သိၾကားမင္း၊ နတ္မင္းတုိ႔ ႏွင့္တကြ မေထရ္ျမတ္တုိ႔က ေတာင္းပန္ၾကပါတယ္။ မဟာေဗာဓိပင္အနီး ေဃာသအမည္ရွိေသာ ပုဏၰားရြာမွာ၊ ေကသမည္ေသာ ပုဏၰားႀကီးရဲ႔ဇနီး ေကသီမည္ေသာ ပုေဏၰးမႀကီးရဲ႔ ဝမ္းတုိက္အတြင္း ပဋိသေႏၶ စြဲမွီ တည္ေတာ္မူပါတယ္။
ေဃာသပုဏၰား အျဖစ္ ေမြးဖြားတဲ့ အားေလ်ာ္စြာ မိဘရိုးရာ ေဗဒင္ပညာကုိ သင္ၾကားရာ ၇ႏွစ္သား အရြယ္ ကတည္းက တဖက္ကမ္းခတ္ တတ္ေျမာက္ခဲ့ပါတယ္။ ေဗဒင္မာန္ တက္ၾကြၿပီး အရပ္ရပ္ အရြာရြာကုိသြားေရာက္ လွည့္လည္ ေဆြးေႏြးေလရာ (ေရဝတ ) အမည္ရွိေသာ ရဟႏၲာ မေထရ္ ျမတ္တပါးနဲ႔ ေတြ႔ဆုံခဲ့ပါတယ္။
အရွင္ေရဝတ မေထရ္ျမတ္က *ကုသလာဓမၼာ- ကုသုိလ္တရားတုိ႔သည္ကား အဘယ္သည္တုိ႔မည္နည္း* *အကုသလာ ဓမၼာ- အကုသုိလ္တရာ တုိ႔ကား အဘယ္သည္ တုိ႔နည္း* *အဗ်ာကတာ ဓမၼာ- အဗ်ာကတ တရားတုိ႔ကား အဘယ္သည္တုိ႔နည္း* ဟု ပရမတၳေဝဒ မည္တဲ့ ဗုဒၶမႏၱန္ကုိ ေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။
ၾကားလည္းမၾကားဘူး ေျဖၾကားႏုိင္စြမ္းလည္း မရွိတဲ့အတြက္ အဲဒီ ပရမတၳ ဗုဒၶမႏၲန္ကုိ သင္ၾကားလုိ စိတ္ေတြ ထက္သန္လာခဲ့ၿပီး အရွင္ေရဝတ ရဟႏၲာ မေထရ္ျမတ္ထံပါးမွာ ရွင္ရဟန္းျပဳၿပီး သင္ၾကားခဲ့ရာ တစ္ေန႔တစ္ေန႔တြင္ ပုဒ္ေပါင္း ေျခာက္ေသာင္း ႏႈတ္တက္ သရဇၥ်ာယ္ ႏုိင္တဲ့ အတြက္ တစ္လတည္းျဖင့္ပင္ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ အာဂုံေဆာင္ႏုိင္ခဲ့ ပါတယ္။
တေန႔က်ေတာ့ ရွင္မဟာ ဗုဒၶေဃာသ မေထရ္က *ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ပိဋကတ္သုံးပုံမွာ ငါ၏ အသိဉာဏ္ပညာက လြန္ကဲေလသေလာ* လုိ႔ ေတြးေတာႀကံစည္သည္ကုိ ဥပဇၥ်ယ္ဆရာျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ အရွင္ေရဝတ မေထရ္ျမတ္က ေစေတာပရိယ အဘိဉာဥ္ နဲ႔သိေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ငါ့ရွင္ ဗုဒၶေဃာသ- ပိဋကတ္စာေပ မာန္တက္ကာ မသင့္ေတာ္သည္မ်ားကုိ မႀကံစည္လင့္ ဝန္ေလးလွဘိသည္* စသည္ျဖင့္ ႏွိပ္ကြပ္ ဆုံးမေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီ အခါ အရွင္မဟာ ဗုဒၶေဃာသ မေထရ္သည္ ထိတ္လန္႔ျခင္း သံေဝဂ ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဥပဇၥ်ာယ္ ဆရာအား ကန္ေတာ့ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ လုိက္ပါတယ္။ ဥပဇၥ်ာယ္ဆရာကလည္း (ငါ့ရွင္ဗုဒၶေဃာသ။ သီဟုိ႒္ကၽြန္း ကုိသြားၿပီး သီဟုိ႒္ဘာသာ အကၡရာ ျဖင့္ေရးသားတင္ထားအပ္တဲ့ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ မာဂဓဘာသာ အကၡရာနဲ႔ ျပန္ဆုိ ေရးသားေလေလာ့။ ယင္းသုိ႔ ေရးသားေလလွ်င္ ငါသည္းခံအ့့ံ) ဟုမိန္႔ေတာ္မူတဲ့ အတြက္ ေဆာင္ရြက္ပါမယ္လုိ႔ ဝန္ခံ ကတိျပဳရပါေလေတာ့တယ္။
အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသသည္ သီဟုိဠ္ ကၽြန္းကုိမၾကြမီ ခမည္းေတာ္အားမိစၧာဒိ႒ိ အယူမွ လြတ္ေစၿပီးမွ ဥပဇၥ်ာယ္ ဆရာရဲ႔ စကားကုိ ဦးျဖင့္ခံယူၿပီး ပိဋကတ္ေတာ္ ေရးကူးရန္ အတြက္ ရြက္သေဘၤာနဲ႔ သီဟုိဠ္ ကၽြန္းကုိ ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
သုံရက္ေျမာက္တဲ့ေန႔၊ သမုဒၵရာအလယ္သုိ႔ေရာက္တဲ့အခါမွာ ပိဋကတ္ေတာ္ ကူးယူလုိ႔မရလုိ႔ ျပန္ခဲ့ရတဲ့ အရွင္ဗုဒၶဒတၳ မေထရ္ရဲ႔ရြက္ သေဘာၤ နဲ႔ေတြ႔ဆုံပါတယ္။
အရွင္ဗုဒၶဒတၳ မေထရ္က *ငါ့ရွင္- ဗုဒၶေဃာသ ငါသည္ သီဟုိဠ္ ကၽြန္းတြင္ ပိဋကတ္ေတာ္ ကူးယူခြင့္ရရန္ အလုိ႔ငွာ ဇိနာလကၤာရက်မ္းကုိ ေရးသား ျပဳစုျပသခဲ့ပါတယ္။ သီဟုိကၽြန္းသား မဟာေထရ္မ်ားကငါေရးသား ေသာက်မ္းကုိ အႏွစ္မဲ့က်မ္းလုိ႔ မွတ္ထင္ၿပီး ငါ့ကုိ ပိဋကတ္ေတာ္ကူယူခြင့္မျပဳခဲ့ၾကပါဘူး။ သင္မူကား ပိဋကတ္ေတာ္ အဖြင့္ သံဝဏၰနာက်မ္း တစ္ခု ျပဳစုျပသၿပီး ကူးယူခြင့္ေတာင္းပါ* လုိ႔မွာထားေျပာဆုိၿပီး သိၾကားမင္း ဆက္ကပ္ အပ္တဲ့ သွ်ိသွ်ားသီးကုိ လည္း၄င္း၊ သံကညစ္တံကုိ ၄င္း၊ကညစ္ေသြးရန္ ေက်ာက္ကုိ၄င္း၊ ရွင္မဟာ ဗုဒၶ ေဃာသ မေထရ္ကုိ ေပးအပ္ပါေတာ့တယ္။
ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ မေထရ္ျမတ္ဟာ သီဟုိဠ္ကၽြန္းကုိေရာက္ တဲ့အခါ ဦးစီးပထမ သံဃပါလ မေထရ္ကုိ မူးျမင္ၿပီး ပိဋကတ္ေတာ္ကူးယူရန္ လာေရာက္ေၾကာင္း လွ်ာက္ထားသျဖင့္ သီဟုိမေထရ္မ်ားနဲ႔ သံဃပါလ မေထရ္ျမတ္က… ဇဋာသုတ္လာ- ဂါထာတစ္ပုဒ္ေပးအပ္ကာ ဂါထာ အနက္ကုိ ပိဋကတ္ေတာ္ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခား ေအာင္ဖြင့္ဆုိပါအုံးေလာ့ ဟု တုိက္တြန္းပါတယ္။
ဂါထာကို အစဦး ထားၿပီး ဝိသုဒၶိမဂ္က်မ္းကုိ ေရးသားျပဳစုေတာ္မူပါတယ္။
သီဟုိဠ္ မေထရ္မ်ား အလြန္ႏွစ္သက္သေဘာက်ၿပီး ပိဋကတ္ေတာ္ျပန္ဆုိ ကူးယူခြင့္ေပးေသာ္လည္း ပိဋကတ္တုိက္ႀကီး ကုိေတာ့ဖြင့္မေပးခဲ့ပါဘူး။ သင့္အစြမ္းျဖင့္ ဖြင့္၍ ကူးယူေလေလာ့--- လုိ႔မိန္႔ဆုိၾကျပန္ပါတယ္။
သည္ေနရာမွာ ကၽြန္မ ကေတာ့ ေတြးမိပါတယ္။ တကၠသုိ္လ္ တက္ခြင့္ရဘုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ Proposal တင္ရသလုိ Entrance Exam ေျဖရသလုိေနမွာပဲ ဆုိတာကုိပါ။
အရွင္ျမတ္ဟာ သည္အခ်ိန္မွာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ၾကည္ညဳိတဲ့စိတ္ကုိ အစြမ္းကုန္ စြမ္းအားထုတ္ ကာ လႈိက္လွဲ ရဲရင့္တဲ့ ေစတနာနဲ႔ပူေဇာ္ခဲ့တာကစၿပီး နမကၠာရ ဘုရားရွစ္ခုိး စတင္ေပၚေပါက္ လာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္စြာဘုရား သခင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္ ေက်းဇူးေတာ္၊ လကၡဏာေတာ္ တန္ခုိးေတာ္မ်ားနဲ႔ တကြ စရိယသုံးပါး၊ စြန္႔ျခင္းႀကီး ငါးပါး၊ ပါရမီေတာ္ ဆယ္ပါး၊ စသည္တုိ႔ကုိ (သုဂတံ၊သုဂတံ ေသ႒ံ) စေသာနမကၠာရာ ဘုရား ရွစ္ခုိးဂါထာျဖင့္ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေရးသားစီရင္ၿပီးလွ်င္ ပိဋကတ္ေတာ္ တံခါးဝတြင္ ထုိင္ေတာ္မူလွ်က္ နမကၠာရ ဂါထာပါ အနက္ အဓိပၸါယ္လာ အတုိင္း ဘုရားသခင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးအား အာရုံျပဳၿပီး နမကၠာရ ဘုရားရွိခုိး ဂါထာပါဠိကုိရြတ္ဆုိရာ……………………
မဟာေဗာဓိ ပလႅင္ ေတာ္ဝယ္ ထက္ဝယ္ဖြဲ႔ေခြေနေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားအား မာန္နတ္ လာ၍ စစ္ထုိးေသာအခါ (ဆယ္ျဖာေသာ ပါရမီေတာ္ကုိ ျဖည့္က်င့္ဆည္းပူးေတာ္မူခဲ့ေသာေၾကာင့္ ဤေဗာဓိပင္ႏွင့္ပလႅင္ကုိ ရရွိေပသည္) လုိ႔ ပါရမီေတာ္ႏွင့္ ညႊန္ၾကားမွ မာရ္နတ္ရန္ ပ်က္ျပားလုိ႔သြားသကဲ့သုိ႔ပင္ ထူးျခားလွစြာ ပါရမီ ဂုဏ္ေတာ္ညႊန္း ဂါထာပုဒ္ကို ရြတ္ဆုိမိသည္ႏွင့္ တၿပဳိင္နက္ ပိဋကတ္တာ္တုိက္ တံခါးသည္ အလုိလုိ အေလ်ာက္ တဟိန္းဟိန္းျမည္လ်က္ ဟင္းလင္းပြင့္သြားၿပီး ပိဋ ကတ္ ေတာ္ကုိ ကူးယူျပန္ဆုိႏုိင္ ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ စီရင္ေတာ္မူအပ္တဲ့ နမကၠာရ ပါဠိကုိ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ပါဠိေလွ်ာက္စာသြား စကားေျပမ်ားနဲ႔ အနက္ျမန္မာ ျပန္ဆုိေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ တြံေတးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၊ စိႏၱေက်ာ္သူ ဦးၾသတုိ႔ကလည္း အနက္ျမန္မာ ျပန္ဆုိခဲ့ၾကပါတယ္။
ထုိ နမကၠာရသုံးေစာင္ကုိ တစ္အုပ္တည္းစုေပါင္းၿပီး ေရႊေတာင္ၿမဳိ႔ က်ီးသည္းေလးထပ္ ဆရာေတာ္ဘုရား ႀကီးက ျမန္မာ စကားေျပလကၤာ စကားေျပႏွင့္ ပကိဏၰက နမကၠာရ အစိေႏၱယ် ဘုရားရွိခုိးစာအုပ္ကုိ ေရးသားျပဳစုထားခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားနားလည္ေစရန္ အတြက္ စကားေျပလကၤာစာသြားနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းသုံး (၁၀)ေစာင္တြဲ တြင္ရွိ နမကၠာရပါဠိေတာ္မွာ ျပန္ဆုိေရးသားခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ပညာအလင္း စာေပတုိက္မွ ထုတ္ေဝေသာ (အရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ၏ ေထရုပၸတၱိ အက်ဥ္းႏွင့္ ပကိဏၰက နမကၠာရ ဘုရားရွိခုိး) စာအုပ္ ကုိ ကုိးကားေရးသားအပ္ပါသည္။
http://www.thitsaralin.org/2009/12/blog-post_17.html
ျပီးေတာ့ပိဋကတ္ဟာ..အလိမ္အညာသမားလို႔ဆိုခံရတဲ့..အရွင္ဗုဓၶေဃာသရဲ့အေရးသား
ေတြးနဲ႔လည္းျပည့္ေနတယ္ဆိုတာသိရျပန္တယ္..
ပိဋကသုံးပုံအတြက္ အ႒ကထာစာရင္း---
၀ိနယပိဋက--
(၁) ၀ိနယ ပိဋကပါဠိ > သမႏၱပါသာဒိကာအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၂) ပါဋိေမာကၡပါဠိ> ကခၤါ၀ိတရဏိအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
သုတၱႏၱပိဋက---
(၁) ဒီဃနိကာယပါဠိ >သုမဂၤလ၀ိလာသိဏီအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၂) မဇၥ်ိမနိကာယပါဠိ > ပပဥၥသူဒနီအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၃) သံယုတၱနိကာယပါဠိ > သာရတၳပၸကာသိနီ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၄) အဂၤုတၱရနိကာယပါဠိ > မေနာရတၳပူရဏီအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၅) ခုဒၵကနိကာယ---
(၁) ခုဒၵကပါဌပါဠိ > ပရမတၳေဇာတိကာအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၂) ဓမၼပဒပါဠိ > ဓမၼပဒအ႒ကထာအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၃) ဥဒါနပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီအ႒ကထာ (ဓမၼပါလ)
(၄) ဣိတိ၀ုတၱကပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီအ႒ကထာ(ဓမၼပါလ)
(၅) သုတၱနိပါတ ပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီအ႒ကထာ( ဓမၼပါလ)
(၆) ၀ိမာန၀တၳဳပါဠိ > ပရမတၳေဇာတိကာအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၇) ေပတ၀တၳဳပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီ အ႒ကထာ (ဓမၼပါလ)
(၈) ေထရဂါထာပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီ အ႒ကထာ(ဓမၼပါလ)
(၉) ေထရီဂါထာပါဠိ> ပရမတၳဒီပနီ အ႒ကထာ(ဓမၼပါလ)
(၁၀) ဇာတကပါဠိ > ဇာတကအ႒ကထ (ဓမၼပါလ)
(၁၁) နိေဒၵသ ပါဠိ> သဒၶမၼပေဇၨာတိကာ အ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၁၂) ပဋိသမၻီဒါမဂၢပါဠိ > သဒၶမၼပၸကာသိနီအ႒ကထာ (ဥပေသန)
(၁၃) အပါဒါနပါဠိ> ၀ိသုဒၶဇန၀ိလာသိနီ အ႒ကထာ (အမည္မသိ)
(၁၄) ဗုဒၶ၀ံသပါဠိ > မဓုရတၳ၀ိလာသိနီအ႒ကထာ (ဗုဒၶဒတၱ)
(၁၅) စရိယာပိဋကပါဠိ > ပရမတၳဒီပနီ အ႒ကထာ (ဓမၼပါလ)
အဘိဓမၼာပိဋက---
(၁) ဓမၼသဂၤဏီပါဠိ > အတၳသာလိဏီ အ႒ကထာ ( ဗုဒၶေဃာသ)
(၂) ၀ိဘဂၤပါဠိ > သေမၼဟ၀ိေနာဒနီအ႒ကထာ ( ဗုဒၶေဃာသ)
(၃) ကထာ၀တၳဳပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
(၄) ပုဂၢလပညတၱိပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ(ဗုဒၶေဃာသ)
(၅) ဓာတုကထာပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ(ဗုဒၶေဃာသ)
(၆) ယမကပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ(ဗုဒၶေဃာသ)
(၇) ပ႒ာနပါဠိ > ပဥၥပၸကရဏအ႒ကထာ (ဗုဒၶေဃာသ)
ကဲ့ေျပာပါ..ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရွင္ဥကၠဌေျပာသရလိုဘဲဗုဒၶဝင္က်မ္းဟာအလိမ္က်မ္းၾကီးလား..အရွင္ဗုဓေဃာသကရဟန္းအလိမ္ၾကီးလား..ဒါဆိုပိဋကတ္က်မ္းကေကာ..သိပါရေစ
ဒီအယူအစကိုယေန႔ေထရဝါဒဘုန္းၾကီးမ်ားနဲ႔ဘာသာဝင္မ်ားလက္ခံပါသလား
ေနာက္အခ်က္အလက္္မ်ားကိုေနာက္ပို႔တစ္ခုျဖစ္ဆက္လက္တင္က..ေက်ာက္ကြင္းအေရးေတာ္ပံုတစ္အုပ္လံုးကို
ေဆြးေႏြးသြားမည္ျဖစ္သည္
No comments:
Post a Comment
စိတ္ထဲယံုၾကည္စြဲထင္သည့္အတိုင္းလြတ္လပ္စြာမွတ္ခ်က္ေပးႏိုင္သည္
မည္သည့္မွတ္ခ်က္ကိုမွ်..ေကာင္းသည္ဆိုးသည္ခြဲျခားကာ
မွတ္ခ်က္မ်ားကိုပယ္ဖ်က္ျခင္းမလုပ္ပါ